אנטיביוטיקה להליקובקטר – טיפול, תופעות לוואי, סיכונים ואלטרנטיבה.

סובלים מהליקובקטר? הוא לא חיידק שכדאי לחלוק איתו את החיים – צרו קשר להכחדתו המהירה.

לא מעט אנשים מגלים במהלך חייהם שהם נושאים בתוכם חיידק חמקמק, קטנטן ובעייתי בשם הליקובקטר פילורי שעלול לעולל להם לא מעט צרות, לא נעימות עד מסוכנות. כמובן שהדבר הראשון שמעסיק אנשים אלה זה השאלה, כצד מתפטרים מחיידק הזה כמה שיותר מהר?
כמו להרבה מאוד בעיות בריאותיות התשובה לשאלה זו עשויה להיות, אנטיביוטיקה! אבל לפני שבוחרים ללכת על הטיפול האנטיביוטי להליקובקטר חשוב לדעת שזה האחרון מאוד אגרסיבי ואינטנסיבי, והוא כולל 2 ולעיתים אף 3 סוגי אנטיביוטיקה בו זמנית. אז נכון שברוב המקרים הטיפול הזה יעיל, אך הוא עשוי להיות מלווה בתופעות לוואי ובסיכונים נוספים עליהם כדאי לדעת מראש. ובמיוחד כאשר יש אלטרנטיבה טבעית מצוינת.
על כך במאמר זה.

הליקובקטר אנטיביוטיקה תופעות לוואי

תוכן עניינים

קודם כל, קצת על הליקובקטר פילורי:

חיידק הליקובקטר פילורי נהנה 'להתארח' בקיבת האדם, גם ללא הזמנה. הוא מצליח להסתנן לקיבה ולקבוע בו את מקום מושבו. אצל רוב בני האדם החיידק רדום ולא מוביל לבעיות. אבל אצל חלק מהאנשים החיידק הזה מתעורר ומתחיל לעורר מגוון בעיות ברמות חומרה שונות. זה יכול לנוע מתסמינים מעיקים כגון: כאבי בטן, אי נוחות בבטן, בחילות, הקאות, שלשול, עייפות בלתי מוסברת ועוד. ועד לסבוכים רפואיים משמעותיים לעיתים רחוקות יותר כגון : דלקת בקיבה, כיבים בקיבה או בתריסיון, סרטן קיבה ועוד. כאשר חלק מהסיבוכים האלה ממש מסכני חיים.

זאת הסיבה שכאשר יש לנו את החיידק הזה בקיבה, אין לנו את הפריבילגיה לתת לו להמשיך ולחיות בתוכנו. אז מה עושים? קודם כל מאבחנים את החיידק, ומוודאים שהוא אכן נוכח. יש מגוון דרכים לאבחן את החיידק כגון בין היתר: תבחין נשיפה, בדיקת צואה, בדיקת דם ועוד.

במידה ואכן התברר שהחיידק קיים בקיבה צריך לגבש אסטרטגיית טיפול להשמדתו המהירה. רוב הרופאים יציעו את הטיפול התרופתי/אנטיביוטי, אך יש גם טיפול טבעי/אלטרנטיבי מצוין להליקובקטר המתבסס על הרפואה הסינית. קצת יותר על הטיפול האנטיביוטי על כל היבטיו וסיבוכיו האפשריים, בשורות הבאות.

 

מהו טיפול אנטיביוטיקה בהליקובקטר פילורי?

בניגוד להרבה מקרים בהם מטפלים באמצעות תרופה אנטיביוטית אחת בחיידק או זיהום כזה או אחר, הסיפור בהליקובקטר שונה בתכלית. במקרה זה הטיפול האנטיביוטי אגרסיבי למדי והוא כולל 2/3 סוגי אנטיביוטיקה הנצרכים במקביל, ובנוסף לאלה נוספת גם תרופה שנלחמת בחומצות בקיבה. לכן מכנים את הטיפול הזה כטיפול המשולש או המרובע, תלוי באיזה מקרה.

ברוב המקרים הטיפול האנטיביוטי הוכיח עצמו כיעיל, והוא מצליח בהחלט להכחיד את החיידק כליל. אך יש לא מעט אנשים המעדיפים להימנע מטיפול אנטיביוטי בגלל מגוון סיבות שנפרט בהמשך, ולהעדיף במקום דווקא טיפול טבעי אלטרנטיבי שהוכח גם הוא כיעיל מאוד.

 

למה אנשים מסוימים נמנעים מקבלת טיפול אנטיביוטי להליקובקטר פילורי? – טיפול בהליקובקטר תופעות לוואי.

 

לצד האפקטיביות של הטיפול האנטיביוטי יש גם סיכונים. יש שני סיבות לכך שיש מי שנרתע מהטיפול האנטיביוטי האגרסיבי:

 

  1. עמידות חיידקים בגוף לאנטיביוטיקה

למעשה אנטיביוטיקה משמשת לטיפול בזיהומים הנגרמים על ידי חיידקים, פטריות ווירוסים. היא משמשת גם למניעת זיהומים אצל אנשים הנוטלים תרופות מסוימות או שהם מתמודדים עם בעיות רפואיות מסוימות. כאשר צורכים הרבה אנטיביוטיקה החיידקים בגוף עלולים לפתח עמידות מול התרופה. מה שאומר שבעתיד כאשר הבן אדם יתקל במקרה רפואי מורכב שיחייב טיפול אנטיביוטי, האנטיביוטיקה כבר לא תבוא בעזרתו. וברור שזה יכול להיות בעייתי עד כדי סיכון חיים ממש.

עמידות לאנטיביוטיקה היא תהליך מורכב ודינמי שמתחולל בגוף, שבו חיידקים יכולים לשנות את המבנה הגנטי שלהם לאורך זמן ולהפוך להיות עמידים לאנטיביוטיקה.

בטיפול האנטיביוטי להליקובקטר פילורי החשש שהגוף יפתח עמידות לאנטיביוטיקה גובר משמעותי. כי כאמור הטיפול אגרסיבי והוא כולל מספר סוגי אנטיביוטיקה בו זמנית.

 

  1. הליקובקטר אנטיביוטיקה תופעות לוואי – הצד הפחות זוהר של הטיפול המשולש

אנשים מודעים בעיקר לצד החיובי של אנטיביוטיקה. התרופה מוכרת כמחוללת ניסים רפואיים, וכפותרת המון בעיות. אך אנשים פחות חשופים לכך שאנטיביוטיקה יכולה לגרור לעיתים תופעות לוואי לא נעימות. יש אפילו אנשים  שמגיעים למיון בגלל סיבוכים הקשורים לתופעות לוואי של טיפול אנטיביוטיקה להליקובקטר. תופעות הלוואי המזוהות עם נטילת אנטיביוטיקה כוללות: בחילות, הקאות, העדר תאבון, שלשולים, כאבי בטן, נפיחות, חום. ועוד שורה ארוכה של תופעות נלוות אופציונליות.

 

יש גם אנשים שאלרגיים לאנטיביוטיקה, ואנשים שאצלם הטיפול האנטיביוטי פשוט לא אפקטיבי. במקרה שלהם ברור שאין טעם בטיפול האנטיביוטי להליקובקטר פילורי.

 

אז האם באמת צריך לחשוש מטיפול אנטיביוטי להליקובקטר פילורי?

כאשר הטיפול מלווה בצורה מסודרת ומקצועית עם רופא, אין סיבה אמיתית לדאגה או לחשש. הרופא יודע לזהות מתי יש או אין חשש לפיתוח עמידות מול אנטיביוטיקה. אך תמיד כדאי לנסות קודם להרוג את חיידק הליקובקטר באמצעות טיפול טבעי. זה בריא יותר, ומסוכן פחות. ומקסימום תמיד אפשר לחזור לאופציה של טיפול באנטיביוטיקה.

 

אז מה הוא הטיפול האלטרנטיבי במקום אנטיביוטיקה לחיידק בקיבה?

לרפואה הסינית העתיקה יש פתרון מעולה וטבעי לטיפול בהליקובקטר. ברפואה הסינית מאמינים שבאמצעות תזונה נכונה, מאוזנת ומותאמת אישית למטופל, בתוספת צמחי מרפא מתאימים ניתן להיפטר מחיידק הליקובקטר פילורי ללא כל צורך באנטיביוטיקה. הרפואה הסינית גם משלבת לעיתים דיקור סיני בטיפול בהליקובקטר פילורי, לצורך הקלה על התסמינים.

בטיפול זה בניגוד לטיפול הקונבנציונלי אין סיכונים כלל, והוא לא עשוי לגרור תופעות לוואי למיניהן.

 

לסיכום:

  • ברור מעל לכל ספק שאי אפשר לחיות לאורך זמן לצד הליקובקטר פילורי, וזאת בשל התסמינים המעיקים, והסיכונים הבריאותיים האופציונליים שהוא טומן בחובו.
  • אך רגע לפני שמתחילים לטפל בחיידק, חשוב להכיר את הטיפול הקונבנציונלי/אנטיביוטי והסיכונים האפשריים הנקשרים בשמו. ולעומת זאת את האלטרנטיבה הטבעית.
  • הטיפול האנטיביוטי למרות שהוא יעיל לרוב, טומן בחובו שני בעיות עיקריות: הטיפול האנטיביוטי האגרסיבי בחיידק הליקובקטר (הכולל 2/3 סוגי אנטיביוטיקה במקביל) עשוי לגרום לחיידקים בגוף לפתח עמידות לאנטיביוטיקה בהמשך, על כל המשתמע מכך. וכמו כן עשויות להיות לצריכת אנטיביוטיקה תופעות לוואי לא נעימות.
  • ולכן מומלץ לשקול לטפל דווקא באמצעות טיפול טבעי/אלטרנטיבי הכולל: תזונה נכונה, צמחי מרפא ודיקור סיני. עם 0 סיכונים וסיבוכים.

שאלות נוספות

כאשר ידוע על אלרגיה או רגישות לאנטיביוטיקה עדיף מלכתחילה לנסות טיפול אלטרנטיבי טבעי.
הטיפול עשוי להימשך בין 10 עד 14 יום. אך בתום הטיפול יש לעשות בדיקה חוזרת כדי לדעת האם החיידק אכן נעלם. לעיתים רחוקות יחסית האנטיביוטיקה לא מצליחה למגר את החיידק.
בועז ארגמן
בועז ארגמן

בעקבות צבר אירועים בחיי האישיים הקשורים לחיידק הליקובקטר פילורי החלטתי להרים את הכפפה ולעזור לכמה שיותר אנשים להתמודד עם החיידק בצורה הטובה ביותר.
במהלך שנות פעילותי הרבות, יצא להכיר את כל דרכי ההתמודדות והטיפול בחיידק הליקובקטר, כולל במקרים חריגים וקשים במיוחד. השליחות שלי היא לשחרר כמה שיותר אנשים מהלפיתה המסוכנת של החיידק, לייעץ ולכוון אותם לטיפול המדויק להם אישית, כל הדרך אל חיים מאושרים ונטולי הליקובקטר.

מפסיקים להיכנע לתכתיבי חיידק הליקובקטר, מטיסים אותו מהגוף, ומחזירים את השפיות לחיינו!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

מפסיקים להיכנע לתכתיבי חיידק הליקובקטר, מטיסים אותו מהגוף, ומחזירים את השפיות לחיינו!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים