איך עושים בדיקת צואה להליקובקטר פילורי – וכיצד היא עובדת?

סובלים מהליקובקטר? הוא לא חיידק שכדאי לחלוק איתו את החיים – צרו קשר להכחדתו המהירה.

מי שסובל מהתסמינים של הליקובקטר פילורי אינו זקוק לכל הסבר מדוע חשוב לאבחן את החיידק ולמגר אותו כמה שיותר מהר. החיידק עשוי לחולל בעיות לא פשוטות בגופנו. זה יכול להתחיל בבעיות קטנות יחסית, אבל בהמשך זה יכול להתדרדר ולהגיע גם לבעיות משמעותיות ורציניות כמו, דלקת בקיבה, כיבים, וגם סרטן קשה.
החשיבות של האבחון של הליקובקטר פילורי ברור לכל בר דעת. שהרי רק על ידי אבחון נכון ומדויק ניתן לדעת האם החיידק הזה אכן בתוכנו, ורק אז כאשר אנחנו מודעים לקיומו ניתן לטפל בו.
אחת הדרכים הפופולאריות לבדיקת הליקובקטר פילורי היא בדיקת צואה. בשורות הבאות נרחיב על שיטת בדיקה זו.

בדיקת צואה להליקובטור

תוכן עניינים

מי אתה הליקובקטר פילורי?

הליקובקטר פילורי הוא חיידק המתמקם בקיבה של מעל לחמישים אחוזים של האנשים. בדרך כלל החיידק הזה הוא שקט. כלומר האנשים הנושאים אותו בגופם כלל אינם מודעים על הימצאותו. וזאת בגלל שהוא לא יוצר אצלם תסמינים כל שהם. וכך החיידק מסוגל לחיות בקיבה שלנו עשרות שנים מבלי שנרגיש בו.

הבעיה עם הליקובקטר פילורי מתחילה כאשר הוא מתחיל לגרום לנזקים בגוף. בשלב מסוים החיידק עשוי לגרום לבעיות קשות בקיבה ומעבר לה. זה יכול להתבטא בדלקת, בכיבים, בסוכרת מסוג 2, ובמקרים מסוימים בסרטן הקיבה.

אל לנו לטעות ולחשוב שבגלל שהחיידק הוא שקט ולא מזיק לעת עתה, הוא ידידותי. השקט המזויף הזה שהוא מייצר עשוי להיות מופר בכל רגע.

וזו היא הסיבה שבגינה חשוב כל כך לאבחן את חיידק הליקובקטר פילורי בזמן. אבחון נכון באמצעות בדיקת צואה בשלב מוקדם, יכול לחסוך המון בעיות בריאותיות מסוכנות.

 

מתי יש לפנות לבדיקת צואה להליקובקטר פילורי?

כפי שכתבנו לעיל, על פי רוב הליקובקטר פילורי אינו מפגין נוכחות. ולכן אפילו לא נדע האם יש צורך באבחון.

לכן מומלץ לפנות לאבחון צואה, כאשר חוזרים ממדינה בה חיידק הליקובקטר פילורי נפוץ מאוד. או כאשר לאחד מבני המשפחה מהדרגה הראשונה יש הליקובקטר פילורי, כיבים בקיבה או סרטן הקיבה.

במקרה ויש תסמינים כמובן שנדע יותר טוב האם יש לפנות לאבחון. אז אם יש את התסמינים הבאים לאורך זמן, כדאי לפנות לבדיקת צואה:

 

מהם היתרונות של בדיקת הליקובקטר בצואה על פני בדיקות אחרות?

בדיקת הצואה של הליקובקטר פילורי קלה ופשוטה לביצוע, וניתן לעשות אותה בבית. ולכן הבדיקה הזאת נחשבת לנוחה במיוחד.

מה גם שבדיקת צואה איננה פולשנית בניגוד לבדיקת אנדוסקופיה למשל. ואין סכנה להתפתחות של זיהום בעקבות ביצוע הבדיקה.

 

איך עושים בדיקת צואה להליקובקטר?

כאמור בדיקת הצואה להליקובקטר פילורי היא דרך פשוטה ויעילה לאבחון נוכחות החיידק, והיא איננה דורשת מהנבדק מאמץ מיוחד.

זה כרוך בסך הכול באיסוף דגימת צואה של הנבדק ושליחתה לניתוח במעבדה. הדגימה תיבדק על מנת לאתר הימצאות של הליקובקטר פילורי בתוכה, אותו ניתן לגלות במיקרוסקופ או בטכניקת תרבית. אם הדגימה אכן מכילה הליקובקטר פילורי, המעבדה תמסור את תוצאות הבדיקה לנבדק, והוא מצידו יפנה לרופא או למומחה בטיפול אלטרנטיבי להמשך טיפול בחיידק.

 

האם הבדיקה של הליקובקטר בצואה מצריכה הכנות כלשהן?

הבדיקה לא מצריכה כמעט כל הכנה.

אבל הרופא ישאל את המטופל, האם הוא נטל תרופות מסוימות כגון אנטיביוטיקה או תרופות נוגדות חומצה ספציפיות. במידה והמטופל אכן השתמש בתרופות אלו בתקופה החופפת לביצוע בדיקת הצואה, הרופא לא יוכל לגשת לביצוע הבדיקה.

במקרה כזה הרופא ימליץ על הפסקה של לא פחות מ 14 יום בין נטילת התרופות לביצוע הבדיקה, או שהרופא יציע למטופל לקחת תרופות בעלות אפקט השפעה דומה לתרופות שבעייתיות לבדיקה, בתקופה שלפני ביצוע בדיקת הצואה.

 

לסיכום:

  • הליקובקטר פילורי הוא חיידק המתנחל בתוך הקיבה של כמחצית מאוכלוסיית העולם, והוא לעיתים עלול לגרום למצבים בריאותיים בעיתיים כגון דלקת קיבה, כיבים, או חלילה סרטן.
  • כאשר מתעורר חשד לקיומו של החיידק חשוב מאוד לבצע בדיקה לאבחון החיידק.
  • אחת הבדיקות הפופולאריות היא בדיקת צואה. הבדיקה קלה לביצוע והיא איננה פולשנית.
  • הבדיקה כוללת לקיחת דגימת צואה, שנשלחת לבדיקת מעבדה. במידה והליקובקטר נמצא בצואה המטופל יעודכן בכך, ויפנה להמשך טיפול.
  • הבדיקה לא מצריכה הכנות מיוחדות, מלבד כמה תרופות שצריכתן לפני ביצוע הבדיקה פוגעת בביצוע הבדיקה.
  • נמצאתם כחיוביים להליקובקטר פילורי, ורוצים להיפטר ממנו בהקדם? אנחנו כאן כדי ללוות אותכם כל הדרך להשמדת החיידק ולחזרה לחיים שגרתיים ובריאים, אנחנו נדע להכווין אותכם לטיפול הנכון ביותר בעבורכם ולהתאים לכם את הטיפול הטוב ביותר – לשיחת ייעוץ חינם פנו אלינו כעת>>>

שאלות נוספות

מה שהופך את בדיקת הצואה לגילוי הליקובקטר לטובה, אלה העבודות הבאות: היא קלה ופשוטה מאוד לביצוע, היא כמעט לא דורשת הכנה מוקדמת, היא איננה פולשנית, ולא נגרם זיהום בעקבות ביצוע הבדיקה.
כאשר מופיעים תסמינים הקשורים להליקובקטר, כאשר אחד מבני המשפחה מהדרגה הראשונה מתגלה חיובי לחיידק, או כאשר שבים ממדינה בה הליקובקטר פילורי נפוץ מאוד, מומלץ מאוד לבצע בדיקת צואה להליקובקטר פילורי.
בועז ארגמן
בועז ארגמן

בעקבות צבר אירועים בחיי האישיים הקשורים לחיידק הליקובקטר פילורי החלטתי להרים את הכפפה ולעזור לכמה שיותר אנשים להתמודד עם החיידק בצורה הטובה ביותר.
במהלך שנות פעילותי הרבות, יצא להכיר את כל דרכי ההתמודדות והטיפול בחיידק הליקובקטר, כולל במקרים חריגים וקשים במיוחד. השליחות שלי היא לשחרר כמה שיותר אנשים מהלפיתה המסוכנת של החיידק, לייעץ ולכוון אותם לטיפול המדויק להם אישית, כל הדרך אל חיים מאושרים ונטולי הליקובקטר.

מפסיקים להיכנע לתכתיבי חיידק הליקובקטר, מטיסים אותו מהגוף, ומחזירים את השפיות לחיינו!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

מפסיקים להיכנע לתכתיבי חיידק הליקובקטר, מטיסים אותו מהגוף, ומחזירים את השפיות לחיינו!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים