הדרך לנצח את חיידק הליקובקטר פילורי – תזונה נכונה

סובלים מהליקובקטר? הוא לא חיידק שכדאי לחלוק איתו את החיים – צרו קשר להכחדתו המהירה.

הליקובקטר פילורי הוא אורח לא ממש רצוי בקיבה שלנו. הוא מצליח להתגורר שם לאורך שנים רבות, וזאת למרות הסביבה החומצית מאוד של הקיבה. למעשה לפי הערכות החיידק נמצא בקרב לא פחות מ50 אחוזים מאוכלוסיית העולם. חלקם הגדול כלל לא מודעים לקיומו, אבל חלקם מתדרדרים למצבים ממש לא נעימים בעקבות החיידק כגון כיבים, דלקות, ואפילו סרטן.
אנשים הנושאים את החיידק עשויים לסבול מבעיות כגון שלשול, עצירות, גזים, נפיחות בבטן, ובחילות.
אז כפי שהבנתם התעלמות מטיפול בחיידק הליקובקטר פילורי עלולה להוביל למצבים ממש לא נעימים ואפילו מסוכנים מאוד.
תזונה נכונה היא המפתח למיגור חיידק הליקובקטר פילורי. בשורות הבאות נעסוק במה כדאי לאכול, ומאיזה מאכלים יש להימנע במקרה של הליקובקטר פילורי.

תזונה נכונה לחיידק הליקובקטור פילורי

תוכן עניינים

הקשר בין חיידק הליקובקטר פילורי לתזונה

אחד הדברים החשובים לעשות על מנת לגבור על חיידק הליקובקטר פילורי זה להקפיד מאוד על תזונה נכונה, בריאה ומאוזנת. ישנם דברי מאכל שתורמים רבות לחיידק ונותנים לו את כל מה שהוא צריך על מנת להמשיך ולהתקיים בקיבה שאסור לאכול כשיש הליקובקטר. ולעומתם קיימים מאכלים שהם דוחקים את החיידק, ומקשים עליו להמשיך ולחיות.

ולכן חשוב לכל מי שנושא את חיידק הליקובקטר פילורי להכיר את סוגי המאכלים הטובים, והפחות טובים למקרה זה.

חשוב לדעת גם שתזונה נכונה ומאוזנת מחזקת את המערכת החיסונית, וכך ניתן להימנע מלכתחילה בהידבקות הליקובקטר פילורי.

על פי רוב הטיפול הליקובקטר פילורי הוא באנטיביוטיקה, אבל לא אצל כולם הטיפול האנטיביוטי פועל כנדרש. ולכן חשוב כל כך להקפיד על תזונה נכונה לצורך הבסת החיידק.

 

איזה מאכלים מומלץ לנו לאכול במסגרת תזונה נכונה לחיידק הליקובקטר פילורי?

ישנם הרבה מאוד סוגי פירות, ירקות ותבלינים. שיש בהם תכונות מצוינות העוזרות להתמודד עם הליקובקטר פילורי. כל אחד מאלה עם סגולותיו הטבעיות המוטמעות בו.

חשוב לאנשים שיש להם הליקובקטר פילורי למצוא את שילוב המזון המושלם להם. תמהיל נכון של המאכלים הבריאים יכול לחסל את החיידק כליל. ולכן מומלץ להתייעץ עם מומחה לתזונה על מנת לקבל תפריט טוב ומאוזן.

כאן נפרט לכם קצת על המאכלים המפורסמים ביותר בתכונות שלהם, המעולות להליקובקטר פילורי. ונשתדל לצרף הסבר קצר וקולע, למה כל מאכל טוב, ומה הם הסגולות הספציפיות לו.

אז את המאכלים הבאים מומלץ מאוד לשלב בתזונה במידה וסובלים מהליקובקטר פילורי:

 

שום

שום שימש במשך מאות שנים כתרופה עממית לטיפול במחלות רבות, כולל זיהום הקיבה הליקובקטר פילורי. למעשה, שום הוכח כיעיל במיגור זיהומי הליקובקטר פילורי במחקרים שבוצעו על ידי המרכז הלאומי האמריקאי לבריאות משלימה ואינטגרטיבית (NCCIH).

ה-NCCIH גם הראה ששום עשוי להיות טוב יותר מטיפולים אחרים במניעת הישנות של זיהומי הליקובקטר פילורי.

 

בצל

בצל הוא מקור נהדר לגופרית הדרוש לטיפול בהליקובקטר פילורי. יש לו גם את היכולת להרוג ולמנוע את הצמיחה של הליקובקטר פילורי בקיבה.

בצל הוא תרופה מצוינת לטיפול בהליקובקטר פילורי, אך יש לו גם יתרונות נוספים. זה עוזר להפחית גזים ונפיחות, כמו גם לטפל ברפלוקס חומצי.

 

בטטה

בטטה היא מקור מצוין לחומרים מזינים לטיפול בהליקובקטר פילורי, שכן יש בהן רמה גבוהה של ויטמין A ובטא-קרוטן. ויטמין A הוא נוגד חמצון רב עוצמה המסייע להילחם בחיידקים בקיבה, בעוד שבטא קרוטן מספק הגנה מפני רדיקלים חופשיים וזיהום על ידי הליקובקטר פילורי.

הבטטה מכילה גם מגוון רכיבים תזונתיים נוספים כמו סיבים, ויטמין B6 חומצה פולית, אשלגן ומגנזיום.

ג'ינג'ר

ג'ינג'ר הוכח כתרופה מצוינת להליקובקטר פילורי. זוהי גם תרופה טבעית שיכולה לשמש כאמצעי מניעה נגד כיבי קיבה ומצבים אחרים.

ג'ינג'ר הוכח כבעל תכונות אנטיבקטריאליות, מה שהופך אותו לבחירה מצוינת לטיפול בהליקובקטר פילורי, ג'ינג'ר מכיל גם נוגדי חמצון המסייעים בהגנה על הגוף מפני נזקי חמצון ודלקות.

 

פלפל שחור

פלפל שחור מצוין לטיפול בהליקובקטר פילורי כי הוא מכיל תרכובות כמו פיפרין שיכולות להרוג את הליקובקטר פילורי ולמנוע את התפשטותו בגוף. יש לו גם תכונות אנטי דלקתיות שיכולות לעזור להפחית את הסימפטומים של זיהום הליקובקטר פילורי כגון נפיחות, כאבי בטן ושלשולים.

 

ברוקולי וכרובית

כרובית היא ירק ששימש לשיפור העיכול וטיפול בכיבים בקיבה במשך מאות שנים. הסיבה לכך שהוא יעיל כל כך בטיפול בזיהומי הליקובקטר פילורי היא בגלל שהוא מכיל רמות גבוהות של תרכובות גופרית.

נמצא כי ברוקולי הוא טיפול יעיל גם עבור כיבי קיבה וזיהומים של הליקובקטר פילורי. הוא מכיל גם כמויות גבוהות של תרכובות גופרית, שהן ההורגות את החיידקים.

 

כורכום

כורכום הוא בחירה מצוינת לטיפול בהליקובקטר פילורי, שכן הוא מכיל את החומר הפעיל כורכומין – חומר שעוזר להרוג את החיידקים. הכורכומין בכורכום פועל על ידי חסימת ייצור האנזימים על ידי החיידקים, מה שגורם למותם.

לכורכומין יש גם תכונות אנטי דלקתיות המסייעות בהפחתת תסמינים של כיבים וקלקול קיבה הנגרם על ידי זיהום הליקובקטר פילורי כגון שלשולים והקאות.

 

לצד אלו יש עוד מגוון מאכלים שמומלץ לצרוך לטיפול בהליקובקטר פילורי כגון מיצי ירקות, טימין, כרישה, אבוקדו, בננה, ועוד.

כאמור לעיל, מומלץ לפנות לאיש מקצוע שיתאים לכם תפריט התפור למידותכם, לטיפול מהיר ויעיל.

 

חוץ מתזונה, למה חשוב לצרוך ויטמינים? ואיזה ויטמינים יש לצרוך במקרה של הליקובקטר פילורי?

תמיד חשוב לצרוך ויטמינים, אבל צורך זה מקבל משנה חשיבות במקרה של הליקובקטר פילורי.

למה?

מכיוון שהם עוזרים לגוף לספוג את החומרים המזינים במזון שהוא אוכל, והם תומכים במערכת החיסונית במלחמה שלה בחיידק.

ויטמינים שמומלץ לצרוך במקרה של הליקובקטר פילורי הם בין היתר:

  • ויטמין A: לוויטמין A יש תכונות נוגדות חמצון המסייעות בהגנה על הגוף מפני רדיקלים חופשיים וגם מסייעת בשמירה על בריאות העיניים.
  • ויטמין C: לוויטמין C יש תכונות אנטי דלקתיות והוא מסייע בהפחתת דלקת הנגרמת על ידי זיהום הליקובקטר פילורי, כמו גם זיהומים אחרים כגון אסטמה, דלקת פרקים ומחלות לב וכלי דם.
  • ויטמין D: ויטמין D הוא ויטמין חיוני לבריאות טובה ומסייע לתפקוד מערכת החיסון, במיוחד בחודשי החורף בהם יש פחות חשיפה לאור השמש עקב ימים קצרים יותר.
  • ויטמין B12: ויטמין B12 מסייע בייצור תאי דם אדומים וגם מחזק את המערכת החיסונית.

 

מאיזה מאכלים יש להימנע במסגרת תזונה להליקובקטר פילורי, ולמה?

 

אלכוהול

שתיית אלכוהול כאשר יש  הליקובקטר פילורי עלולה להוביל לסיבוכים חמורים כגון דימום מהקיבה או המעיים, היווצרות כיבים בקיבה או בוושט ודלקת בלבלב.

 

משקאות המכילים קפאין

רצוי להימנע ממשקאות המכילים קפאין אם יש זיהום בהליקובקטר פילורי מכיוון שהם עלולים להוביל לשלשולים ולתסמינים לא נעימים אחרים שיכולים להקשות להחלים מהמחלה.

צריכת קפאין נקשרה גם בסיכון מוגבר לזיהום הליקובקטר פילורי בחלק מהמחקרים. הסיבה לכך היא שקפאין ממריץ את תנועת המעיים מה שמגביר את הסבירות לחשיפה לחיידק הגורם לזיהום הליקובקטר פילורי

05

פירות הדר

מספר מחקרים הראו שפירות הדר יכולים להגביר את הסיכון לפתח כיבי קיבה אצל אנשים עם זיהומי הליקובקטר פילורי עד פי חמישה במקרים מסוימים.

 

מאכלים חריפים

לא מומלץ לאכול מאכלים חריפים כאשר יש הליקובקטר פילורי מכיוון שהוא עלול לגרום להצטברות חומצה ודלקת בדופן הקיבה, מה שעלול להוביל לכיבים.

 

כמו כן מומלץ להימנע מאכילת מוצרי קמח לבן, סויה ומוצריו, עגבניות, קטשופ ורסק עגבנית, קיווי, מאכלים שומניים ומטוגנים, אוכל מעובד, ומאכלים רוויי סוכרים.

 

לסיכום:

  • על מנת לגבור על חיידק הליקובקטר פילורי יש לשמור על תזונה בריאה ומאוזנת. ולשלב בתפריט, שום, בצל, כורכום, בטטה, ועוד.
  • וכמו כן יש להימנע משתיית אלכוהול ומשקאות המכילים קפאין. ומאכילת מאכלים שומניים או רוויי סוכרים, אוכל מעובד, אוכל חריף, פירות הדר, קיווי, ועוד.
  • מומלץ להתייעץ עם מומחה תזונה במקרה של הליקובקטר פילורי, על מנת לקבל תפריט מאוזן המותאם לכם אישית.

שאלות נוספות

תזונה נכונה היא קריטית למיגור החיידק. מאכלים לא נכונים עשויים לעודד את החיידק להמשיך להתקיים ולהתפתח, ומאכלים נכונים יקשו מאוד על החיידק להמשיך לחיות ולתפקד בתוך הקיבה שלנו.
קודם כל לא מומלץ לצרוך אלכוהול, ולשתות משקאות המכילים קופאין. וכמו כן יש להימנע מאכילת מאכלים חריפים, שומניים, מאכלים עם הרבה סוכר או מלח, ומאכלים בעלי חומצה גבוהה.
בועז ארגמן
בועז ארגמן

בעקבות צבר אירועים בחיי האישיים הקשורים לחיידק הליקובקטר פילורי החלטתי להרים את הכפפה ולעזור לכמה שיותר אנשים להתמודד עם החיידק בצורה הטובה ביותר.
במהלך שנות פעילותי הרבות, יצא להכיר את כל דרכי ההתמודדות והטיפול בחיידק הליקובקטר, כולל במקרים חריגים וקשים במיוחד. השליחות שלי היא לשחרר כמה שיותר אנשים מהלפיתה המסוכנת של החיידק, לייעץ ולכוון אותם לטיפול המדויק להם אישית, כל הדרך אל חיים מאושרים ונטולי הליקובקטר.

מפסיקים להיכנע לתכתיבי חיידק הליקובקטר, מטיסים אותו מהגוף, ומחזירים את השפיות לחיינו!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

מפסיקים להיכנע לתכתיבי חיידק הליקובקטר, מטיסים אותו מהגוף, ומחזירים את השפיות לחיינו!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים