הקשר המפתיע בין הליקובקטר פילורי לשום – וכיצד זה מרפא?

סובלים מהליקובקטר? הוא לא חיידק שכדאי לחלוק איתו את החיים – צרו קשר להכחדתו המהירה.

על ירק השום שמעתם כנראה לא פעם במהלך חייכם, בהקשרים של אוכל ובישול. אך כנראה שלא העליתם בדעתכם שאי פעם תשמעו על הירק הזה בהקשר של חיידק הליקובקטר פילורי.
אז האם במקביל לסגולות שטמונות בשום במתן טעם קסום בתבשילים ורטבים, טמונות בו גם סגולות רפואיות ייחודיות לטיפול בחיידק הליקובקטר? תופתעו לשמוע שכן.
השום מלבד היותו מאכל מקסים ונותן טעם עשיר, עשוי להרוג את החיידק באופן טבעי.
אז בשורות הבאות נכיר לכם את השום מהזווית הפחות מוכרת שלו. הכירו את השום כ"רוצח השקט" של חיידק הליקובקטר פילורי.

הליקובקטור פילורי שום

תוכן עניינים

קצת רקע על שום כצמח מרפא

ירק השום ידוע כבר שנים רבות בסגולות המרפא הטמונות בו. אומרים שהשום היה צמח מרפא מוביל מאוד לשלל בעיות בריאותיות עד לשנת 1900 , אז נרשמה ירידה בשימוש בשום כתרופה וזאת בשל האנטיביוטיקה ותרופות נוספות שנכנסו לשימוש.

אבל בשנים האחרונות מגמת השימוש בשום כתרופה צוברת תאוצה מחודשת, וזאת בשל יתרונות בריאותיים רבים הגלומים בתוכו.

והנה רשימה חלקית של הסגולות הבריאותיות הטמונות בירק השום:

  • הפחתת רמות הכולסטרול
  • הורדת לחץ דם
  • הפחתת הסיכון לסרטן
  • טיפול בכאבי בטן
  • טיפול בדלקות אוזניים
  • טיפול בבעיות הקשורות ללב

כמו כן יש עדויות על כך ששום עשוי לסייע גם במניעת קרישי דם, ולהפחית את הסיכון לשבץ מוחי.

 

הקשר בן ירק השום לחיידק הליקובקטר פילורי

כבר במאה ה – 18 נמצא ששום הרג או הוציא תולעים מהקיבה, מה שהוביל לפיתוח טכניקת שטיפת קיבה. מה שאומר שכבר אז היה ברור שיש קשר בין ירק השום לבעיות בקיבה. והקשר הזה רק הלך והתחזק עם השנים.

מחקר שפורסם ב-2010 ב-"Journal of Clinical Gastroenterology" מצא ששיעורי ההידבקות בהליקובקטר פילורי בקרב משתמשי שום היו נמוכים משמעותית מאלה שלא השתמשו בשום. מחקר אחר של אותו כתב עת, שפורסם ב-2007, מצא ששיעור ההדבקה בהליקובקטר פילורי ירד ב-60% בקרב משתמשי שום.

כמו כן מחקר מדעי משנת 2011 על חיידקי הליקובקטר פילורי מצא כי לשום יש השפעה גדולה מאוד על חיידק הליקובקטר פילורי וזיהומיה, עד כדי קטילת החיידק.

ובדומה למחקרים שפירטנו לעיל התקיימו עוד לא מעט מחקרים התומכים בקביעה זו. לפי מחקרים אלו ניתן להגיד בצורה ברורה כי שום הוא למעשה אנטיביוטיקה טבעית שביכולתה להרוג את חיידק ההליקובקטר.

 

כיצד השום הורג את הליקובקטר פילורי?

הדרך בה השום קוטל את חיידק הליקובקטר מעניינת מאוד, וזה עובד כך:

שום מכיל אליצין, שהוא החומר הפעיל בשום. מולקולת אליצין זו הוכחה כבעלת תכונות אנטיבקטריאליות, והיא נמצאה יעילה במיוחד נגד הליקובקטר פילורי. שום מכיל גם תרכובות גופרית ותרכובות פנוליות, שניהם חומרים אנטי-מיקרוביאליים שיכולים לעזור להרוג את החיידקים. חומרים אנטי-מיקרוביאליים אלו יכולים לתקוף את קרום התא של החיידק, ולגרום לו לדלוף מולקולות חיוניות כגון חלבונים ו-DNA אל הסביבה.

וכך המאכל הכל כך אהוב ונפוץ הזה עשוי להיות זה שיחסל את חיידק ההליקובקטר בסופו של דבר.

 

האם יש תופעות לוואי לשימוש בשום כתרופה להליקובקטר פילורי?

ברוב מוחלט של המקרים אין תופעות לוואי בעקבות צריכת שום. אלא עם כן צורכים אותו במינון גבוה מידי שאז זה יכול להוביל לקלקול קיבה ולצרבת.

אבל לאנשים בעלי לחץ דם גבוה, או כאלה שאלרגיים לשום לא מומלץ לצרוך את השום.

השום אמנם עשוי לגרום לאי נעימות זמנית כמו ריח רע מהפה, אבל זה יחלוף תוך שעות ספורות ואז נישאר רק עם הסגולות הבריאותיות הנפלאות שלו.

 

לסיכום:

  • לירק השום סגולות בריאותיות רבות, ולאורך ההיסטוריה השום שימש כתרופה טבעית יעילה וטובה. לאחרונה הולכים ומתרבים המחקרים שמוכחים שלשום יכולת יוצאת דופן להכריע את חיידק הליקובקטר פילורי באופן טבעי.
  • צריכת השום איננה מלווה לרוב בתופעות לוואי, אלא אם כן צורכים אותו במינון מוגזם. צריכת השום לא מומלצת לבעלי רגישות אלרגית ולבעלי לחץ דם גבוה.
  • אז תאכלו הרבה שום, ותחסלו את חיידק הליקובקטר פילורי אחת ולתמיד באופן טבעי.

שאלות נוספות

לא מעט מחקרים הצליחו לאשש את ההשפעה של ירק השום על חיידק הליקובקטר פילורי. למעשה ככל שחולפות השנים יותר ויותר מחקרים מבססים את ההשפעה של השום על החיידק כעובדה מוגמרת.
בהחלט. מחקרים שנערכו בעניין הצליחו להוכיח שאנשים הצורכים שום בדרך כלל נוטים להידבק הרבה פחות בחיידק הליקובקטר פילורי.
בועז ארגמן
בועז ארגמן

בעקבות צבר אירועים בחיי האישיים הקשורים לחיידק הליקובקטר פילורי החלטתי להרים את הכפפה ולעזור לכמה שיותר אנשים להתמודד עם החיידק בצורה הטובה ביותר.
במהלך שנות פעילותי הרבות, יצא להכיר את כל דרכי ההתמודדות והטיפול בחיידק הליקובקטר, כולל במקרים חריגים וקשים במיוחד. השליחות שלי היא לשחרר כמה שיותר אנשים מהלפיתה המסוכנת של החיידק, לייעץ ולכוון אותם לטיפול המדויק להם אישית, כל הדרך אל חיים מאושרים ונטולי הליקובקטר.

מפסיקים להיכנע לתכתיבי חיידק הליקובקטר, מטיסים אותו מהגוף, ומחזירים את השפיות לחיינו!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

מפסיקים להיכנע לתכתיבי חיידק הליקובקטר, מטיסים אותו מהגוף, ומחזירים את השפיות לחיינו!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים