כיצד עושים אבחון עצמי להליקובקטר פילורי? התשובות המלאות.

סובלים מהליקובקטר? הוא לא חיידק שכדאי לחלוק איתו את החיים – צרו קשר להכחדתו המהירה.

על החשיבות של הצורך לאבחן את חיידק הליקובקטר פילורי בזמן, אין צורך להרחיב. כי הרי ידוע לכל, שחיידק זה עשוי לייצר בעיות בריאותיות קשות מאוד במידה והוא לא מאובחן ומטופל בזמן.
לא תמיד צריך להיות רופא גדול על מנת לאבחן את קיומו של חיידק הליקובקטר פילורי בקיבה. קיימות מספר דרכים פשוטות באמצעותן ניתן לעלות בסבירות גבוהה על החיידק.
בשורות הבאות נפרט ונרחיב על הדרכים הטובות ביותר לזיהוי ואבחון חיידק הליקובקטר באופן עצמאי, קל ופשוט.

הליקובקטר אבחון עצמי

תוכן עניינים

מה זה הליקובקטר? ומדוע קריטי לאבחן אותו?

הליקובקטר פילורי הוא חיידק יוצא דופן. הוא למעשה החיידק היחידי ביקום כולו, שמסוגל לשרוד בסביבה המאוד חומצית של הקיבה. הוא מצליח ליצור לעצמו אזור מחיה ראוי למגורים באזור הקיבה בטכניקות הייחודיות רק לו.

החיידק מאוד נפוץ, והוא מצוי בקיבתם של לא פחות מחמישים אחוזים מהאנשים בעולם.

החיידק לא תמיד מייצר תסמינים או בעיות לגוף האדם בו הוא נוכח, וזאת למרות שהוא יכול לשהות שם עשרות שנים. אבל כאשר הוא כן מזיק, הוא עשוי להזיק בצורה חריפה ומסוכנת מאוד.

בין היתר עשוי החיידק לגרום לדלקת בקיבה, כיבים בקיבה ובתריסיון, סרטן, ולעוד שלל מצבים בריאותיים מסוכנים.

חשוב לציין שהטיפול עצמו בחיידק איננו מורכב כלל, ואם רק מצליחים לעלות עליו ניתן לחסל אותו תוך כשבועיים.

אז הסיכונים הגדולים שהחיידק הזה טומן בחובו, בתוספת העובדה שהטיפול בו הוא די פשוט. הופך את האבחון של הליקובקטר לגורם הקריטי העושה את ההבדל ועומד בין חיים בריאים ותקינים, לחיים הפוכים מזה חלילה.

 

כיצד מבצעים אבחון עצמי להליקובקטר פילורי?

למעשה האבחון העצמי מתחלק לארבע אפשרויות אבחון:

 

1. תסמינים

כאשר החיידק מייצר תסמינים, הוא מצד אחד גורם לנו לאי נוחות קשה, ואפילו לכאבים עזים. אבל מצד שני הוא נותן לנו קצה חוט, אותו ניתן לנצל כדי לעלות על קיומו.

אז במידה ומופיעים אצלכם התסמינים הבאים, ייתכן מאוד וחיידק הליקובקטר פילורי חי בקיבה שלכם:

 

3. בדיקת דם

במידה ועשיתם לאחרונה בדיקת דם, תוכלו לעלות על קיומו של הליקובקטר פילורי, באמצעות בדיקת נתוני הבדיקה.

אם בבדיקת הדם יצא לכם התוצאות הבאות ייתכן מאוד ויש לכם הליקובקטר:

  • אבץ נמוך מהרגיל
  • ברזל נמוך מהרגיל
  • ויטמין 12B נמוך מהרגיל
  • ניוטרופילים גבוהים מהרגיל

 

4. מערכת הנשימה

כאשר ניכרת הצטברות של ליחה בתוך מערכת הנשימה, ואפילו בגרון לאורך זמן. זה עשוי להצביע גם על קיומו של חיידק הליקבקטר פילורי.

 

5. בדיקת לשון

בהרבה מאוד מקרים כאשר יש הליקובקטר פילורי, נוצר חריץ לכל אורכו של הלשון, או שאזורים ספציפיים בלשון נצבעים במין צהבהבות. (תסמינים אלה לא מתרחשים תמיד, אבל הם בהחלט קורים בחלק גדול של המקרים)

 

אז מה עושים במידה והתעורר חשד סביר לקיומו של הליקובקטר לאחר האבחון עצמי?

במידה וכל הסימנים מצביעים על כך שיש הליקבקטר פילורי בקיבה, אין להתעלם מהם.

במקרה זה מומלץ לפנות בהקדם לרופא על מנת לבצע אבחון יסודי יותר. הרופא יעשה את אחת מהבדיקות המקובלות להליקובקטר שהן בדיקת נשיפה, בדיקת צואה, בדיקת דם או גסטרוסקופיה. ולפי תוצאות הבדיקה נדע באופן סופי ומוחלט האם אכן יש הליקובקטר או לא.

במידה ואתם לא רוצים לפנות לרופא ניתן להזמין באינטרנט ערכות ביתיות לביצוע בדיקה ביתית לגילוי הליקובקטר. (רק חשוב לוודא שהבדיקה שאותה אתם רוכשים, אמינה מספיק)

בכל מקרה ככל שאתם משוכנעים שאכן יש לכם הליקובקטר, אל תבזבזו זמן יקר, ותפנו לטיפול כמה שיותר מהר אצל הרופא, או אצל מומחה לרפואה אלטרנטיבית (במקרה של הליקובקטר יש יתרונות ניכרים לרפואה הטבעית האלטרנטיבית על פני זו הקונבנציונלית)

 

מתי אי אפשר לבצע אבחון עצמי להליקובקטר פילורי?

כפי שצוין בראשית המאמר, בחלק ניכר מהמקרים הליקובקטר פילורי כלל אינו מייצר תסמינים. וברור שבמצב כזה כלל לא יעלה על דעתנו קיומו של החיידק בקרבנו.

אז מה עושים?

במידה ויש לכם בן משפחה מדרגה ראשונה שנמצא חיובי לחיידק, או שהוא סובל מכיבים בקיבה או בתריסיון, או ממחלה אחרת המיוחסת לזיהומים שהליקובקטר מייצר גשו להיבדק.

וכמו כן במידה וחזרתם מחו"ל לאחר שהייה במדינה בה חיידק הליקובקטר פילורי נפוץ מאוד, או במידה ואכלתם מזון המגיע ממדינה כזו, תיגשו להיבדק.

 

לסיכום:

  • הליקובקטר פילורי הוא חיידק שמצליח באופן מפליא לשרוד את התנאים החומצתיים של קיבת האדם ולחיות שם לאורך זמן.
  • אף שברוב המקרים החיידק לא מזיק, הוא עלול להזיק לגוף בחלק מהמקרים בצורה חריפה מאוד. ולכן חשוב מאוד לאבחן את החיידק בזמן, עוד בטרם יספיק להזיק.
  • קיימות מספר דרכים לאבחון עצמי במקרה של הליקובקטר פילורי, והן כוללות מעקב אחר תסמינים, מעקב אחר תוצאות של בדיקות הדם, מצב מערכת הנשימה, וסימנים המופיעים על הלשון.
  • במידה ולאחר האבחון העצמי הסימנים מצביעים על קיומו של הלקובקטר, יש לפנות להמשך טיפול אצל רופא, או מומחה לרפואה אלטרנטיבית.
  • במקרים הבאים יש לגשת לבדיקת הליקובקטר למרות שאין תסמינים לכך: כאשר בן משפחה מדרגה ראשונה חיובי לחיידק, או סובל ממחלה שנגרמת מהחיידק. כאשר חוזרים ממדינה בה הליקובקטר פילורי דומיננטי מאוד, או כאשר אוכלים מזון מאותה מדינה.

שאלות נוספות

חיידק הליקובקטר פילורי לא תמיד מייצר סימנים כאשר הוא נוכח בקיבת האדם. ולכן במקרים בהם הוא לא מייצר תסמינים יהיה מאוד קשה עד בלתי אפשרי לעלות עליו ללא ביצוע בדיקה אצל מומחה.
האבחון העצמי הוא כלי מצוין שנועד לתת לנו תמונת מצב ראשונית לגבי קיומו או אי קיומו של החיידק בקרבנו. אבל כמובן שעל מנת לקבוע סופית האם החיידק קיים או לא נצטרך לפנות למומחה.
בועז ארגמן
בועז ארגמן

בעקבות צבר אירועים בחיי האישיים הקשורים לחיידק הליקובקטר פילורי החלטתי להרים את הכפפה ולעזור לכמה שיותר אנשים להתמודד עם החיידק בצורה הטובה ביותר.
במהלך שנות פעילותי הרבות, יצא להכיר את כל דרכי ההתמודדות והטיפול בחיידק הליקובקטר, כולל במקרים חריגים וקשים במיוחד. השליחות שלי היא לשחרר כמה שיותר אנשים מהלפיתה המסוכנת של החיידק, לייעץ ולכוון אותם לטיפול המדויק להם אישית, כל הדרך אל חיים מאושרים ונטולי הליקובקטר.

מפסיקים להיכנע לתכתיבי חיידק הליקובקטר, מטיסים אותו מהגוף, ומחזירים את השפיות לחיינו!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

מפסיקים להיכנע לתכתיבי חיידק הליקובקטר, מטיסים אותו מהגוף, ומחזירים את השפיות לחיינו!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים