מה אסור לאכול כשיש הליקובקטר? מה שחייבים להפסיק לאכול

סובלים מהליקובקטר? הוא לא חיידק שכדאי לחלוק איתו את החיים – צרו קשר להכחדתו המהירה.

לא רבים מודעים לחיידק הליקובקטר פילורי, ולסיכונים הגדולים שהוא עשוי לייצר. החיידק נפוץ מאוד בקרב בני אדם, ולפי הערכות בעולם הרפואה הוא נמצא אצל יותר מחמישים אחוז מהאנשים.
העובדה שהחיידק הזה הוא כל כך נפוץ ומסוכן, מחייבת אותנו לדעת יותר עליו ועל ההשלכות שלו.
אחד הדברים הנדרשים להיעשות כאשר מתגלה הליקובקטר פילורי זה לנהל משטר תזונה קפדני, מכיוון שיש מאכלים שמעודדים מאוד את התפתחות ושגשוג החיידק בתוך הקיבה, מה שעשוי להוביל לנזקים בריאותיים עצומים, ואפילו בלתי הפיכים.
בפרק הזה נתמקד במאכלים אותם אסור לאכול כאשר יש הליקובקטר פילורי, ונרחיב מעט על הסיבות לכך.

מה אסור לאכול כשיש הליקובקטור

תוכן עניינים

לפני שנרחיב על מה לא לאכול כשיש הליקובקטר – מעט רקע על הליקובקטר פילורי

חיידק הליקובקטר פילורי הוא לא סתם עוד חיידק, הוא חיידק בעל תכונות יוצאות דופן. הוא למעשה החיידק היחידי מסוגו ביכולת שלו לחיות בתוך התנאים החומצתיים הקיצוניים של הקיבה.

בשביל להבין למה זה חריג כל כך, חשוב לדעת שאם נוציא את החומצות מהקיבה שלנו ונצמיד אותם לעור שלנו, זה יגרום לנו מיד לכוויות חזקות. וזאת אכן הסיבה שאף חיידק לא מצליח לשרוד בקיבה, מלבד הליקובקטר פילורי.

החיידק מתבסס באזור הקיבה, ובחלק משמעותי מהמקרים הוא לא בולט בנוכחות שלו, והוא לא גורם לתסמינים.

אבל לפעמים הוא עשוי להיות הרסני מאוד לגוף ולגרום לשלל בעיות חמורות, כגון כיבים בקיבה ובתריסיון, דלקת בקיבה, וסרטן בקיבה.

מיותר לציין שהזנחת הטיפול בחיידק עשויה להיות קטלנית במקרי קצה.

במידה ויש חשד לקיומו של החיידק, חשוב לפנות לבדיקה. יש 4 סוגי בדיקות עיקריות לגילוי הליקובקטר, והן: בדיקת נשיפה, בדיקת צואה, בדיקת דם וגסטרוסקופיה.

במידה ואכן מתגלה שהחיידק קיים בקיבה יש לפנות לרופא, או למומחה לרפואה אלטרנטיבית להמשך טיפול טבעי בהליקובקטר.

אבל יש דבר אחד שחשוב במיוחד לדעת ולשמו התכנסו למאמר הזה: קיימים מאכלים שמאוד בעייתי לאכול אותם כאשר יש הליקובקטר פילורי, ועליהם נרחיב עכשיו.

 

למה אסור לאכול מאכלים מסוימים כאשר יש הליקובקטר פילורי, ומה החשיבות של שמירה על תזונה נכונה?

כאמור הליקובקטר פילורי ממוקם  בקיבה, שהיא חלק מרכזי במערכת העיכול. ישנם מאכלים שיש להם תכונות מסוימות שעוזרות לחיידק להתקיים, ולא רק זה, אלא שהן גם נותנות לו את הכוח להמשיך ולחולל נזקים לגוף. וזאת הסיבה שמאכלים אלה חייבים להיות מוסרים מהתפריט כל עוד חיידק הליקובקטר חי וקיים בקיבה.

חשוב לדעת גם שאכילת מאכלים אלה כאשר יש הליקובקטר עשויה לגרום לתופעות כמו בחילות, הקאות,  ירידה במשקל וכאבי בטן, ועוד שלל תסמינים לא נעימים.

 

מה הם המאכלים שאסור לאכול כשיש הליקובקטר פילורי?

מדובר למעשה ברשימה די ארוכה של מאכלים שאין לצרוך כאשר יש הליקובקטר, אבל הקפדה על מידור מאכלים אלה מהתפריט בתקופה בה יש הליקובקטר פילורי חשובה מאוד, ומשתלמת בסופו של דבר.

 

אז אלו המאכלים שאסור לאכול כאשר יש הליקובקטר:

  • משקאות אלכוהוליים, לרבות יין ובירה
  • משקאות המכילים קפאין
  • מיצי פירות לא מפוסטרים
  • בשר נא או לא מבושל
  • פירות ים
  • דג נא
  • חלב ומוצרי חלב לא מפוסטרים
  • ביצים לא מבושלות
  • פירות הדר כמו תפוזים, אשכוליות ולימונים
  • מזונות מותססים או כבושים
  • עגבניות כולל המוצרים המופקים ממנה כמו קטשופ ורסק
  • חומץ
  • סויה ומוצריו
  • מאכלים ותבלינים חריפים
  • מאכלים מטוגנים ושומניים
  • מזון מעובד או משומר

 

כמו כן אין לצרוך מאכלים בעלי חמיצות גבוהה, או מאכלים עם כמות גבוהה מידי של סוכר או מלח.

 

מה הסיבה שאסור לאכול את המאכלים שפורטו לעיל כשיש הליקובקטר?

לכל מאכל או משקה יש את הסיבה שלו למה הוא לא טוב לאכילה או לשתיה כאשר יש הליקובקטר פילורי, כאן תקבלו הסבר קצר על הסיבה למה אין לאכול או לשתות חלק מהמאכלים והמשקאות שפורטו לעיל:

 

משקאות אלכוהוליים

אסור לשתות משקאות אלכוהוליים במקרה של הליקובקטר פילורי מכיוון שאלכוהול הורס את חומציות הקיבה הרגילה ועלול לגרום לדלקת קיבה או כיבים.

משקאות המכילים קפאין

קפאין הוא חומר ממריץ המשפיע על מערכת העצבים המרכזית ויכול לגרום לדפיקות לב, עלייה בלחץ הדם ובעיות נוספות. זה יכול גם להוביל להתייבשות, שלשולים ונדודי שינה.

משקאות המכילים קפאין אסורים לאנשים עם הליקובקטר פילורי מכיוון שהם מגבירים את הסיכון לפתח כיב פפטי.

מיצי פירות לא מפוסטרים

ישנן סיבות רבות מדוע לא מומלץ לשתות מיצי פירות לא מפוסטרים כאשר יש הליקובקטר פילורי, כולל הסיכון לחלות או לפתח כיב או מצב בריאותי אחר שעלול להיות חמור יותר מסתם זיהום בקיבה.

מאכלים חומצתיים

במקרה של הליקובקטר פילורי, אסור לאכול מזונות חומציים מכיוון שהם עלולים לגרום לכיבים בקיבה.

מאכלים שומניים

יש 2 סיבות עיקריות למה אסור לאכול מאכלים שומניים כאשר יש הליקובקטר פילורי.

  1. מזון שומני מגביר את הסיכון לפתח דלקת קיבה או כיב פפטי
  2. מזון שומני מעלה את הסיכון לפתח סרטן במערכת העיכול

 

לא נרחיב עכשיו על כל המאכלים האסורים לאכילה, אבל כפי שהבנתם, כל מאכל המפורט לעיל עשוי להזיק בדרכו אם יאכל בזמן שיש הליקובקטר פילורי.

מומלץ לפנות למומחה תזונה שיכין לכם תפריט של תזונה נכונה להליקובקטר המותאם אישית לכם לתקופה זו. וכך תצליחו לגבור ולחסל את החיידק בצורה מהירה ויעילה.

 

לסיכום:

  • חיידק הליקובקטר פילורי הוא חיידק המחייב את תשומת ליבנו במקרה והוא נוכח בקיבה שלנו. העדר טיפול נכון ומהיר בחיידק עשוי לגרור מצבים בריאותיים מסוכנים מאוד ואף קטלניים.
  • אחד הדברים שהכי חשוב לעשות כאשר יש הליקובקטר פילורי, זה להתאים את התזונה לחיידק. יש מזונות התורמים לחיידק מאוד, החיידק שואב מהם המון כוח ואנרגיה, שאיתם הוא משתמש בסופו של דבר להזיק לגוף שלנו.
  • ולכן יש רשימת מאכלים אותם אין לאכול במקרה של הליקובקטר פילורי, שחשוב להקפיד עליהם.
  • סובלים מחיידק הליקובקטר פילורי ורצים להיפטר ממנו? – דברו איתנו. אנחנו מתמחים במתן הכוונה וייעוץ אינדיבידואלי להתמודדות עם החיידק, כבר עלה בידנו לסייע להרבה אנשים בהתמודדות עם החיידק, ונשמח לעזור גם לכם – לשיחת ייעוץ חינם, פנו אלינו כעת>>>

שאלות נוספות

מאכלים אלה עלולים לגרום לבחילות, הקאות, כאבי בטן, ועוד תסמינים אם אוכלים אותם כאשר יש הליקובקטר. כמו כן הם עלולים לעודד את החיידק לגרום נזקים בריאותיים משמעותיים לגוף.
יש מאכלים מסוימים שאם אוכלים אותם כאשר יש הליקובקטר פילורי, הם בהחלט יכולים להוביל למצבים מסוכנים לטווח הארוך.
בועז ארגמן
בועז ארגמן

בעקבות צבר אירועים בחיי האישיים הקשורים לחיידק הליקובקטר פילורי החלטתי להרים את הכפפה ולעזור לכמה שיותר אנשים להתמודד עם החיידק בצורה הטובה ביותר.
במהלך שנות פעילותי הרבות, יצא להכיר את כל דרכי ההתמודדות והטיפול בחיידק הליקובקטר, כולל במקרים חריגים וקשים במיוחד. השליחות שלי היא לשחרר כמה שיותר אנשים מהלפיתה המסוכנת של החיידק, לייעץ ולכוון אותם לטיפול המדויק להם אישית, כל הדרך אל חיים מאושרים ונטולי הליקובקטר.

מפסיקים להיכנע לתכתיבי חיידק הליקובקטר, מטיסים אותו מהגוף, ומחזירים את השפיות לחיינו!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

מפסיקים להיכנע לתכתיבי חיידק הליקובקטר, מטיסים אותו מהגוף, ומחזירים את השפיות לחיינו!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים