האם, ועד כמה כורכום יעיל לטיפול בהליקובקטר פילורי?

סובלים מהליקובקטר? הוא לא חיידק שכדאי לחלוק איתו את החיים – צרו קשר להכחדתו המהירה.

ההתמודדות עם חיידק הליקובקטר פילורי, מעמידה אותנו בפני דילמה משמעותית. מצד אחד אנחנו לא יכולים לתת לחיידק לצמוח ולהתפתח בקיבה שלנו, עם כל המשמעויות המסוכנות שבדבר. ומצד שני אנחנו ממש לא ששים להעמיס לגופנו כמויות אסטרונומיות של אנטיביוטיקה, הנחוצות להשמדת החיידק.
לכן רבים מחפשים דרכים אלטרנטיביות וטבעיות לבלימת החיידק. אחת התרופות הטבעיות המוזכרות בהקשר של טיפול בהליקובקטר, זה כורכום. אז האם כורכום אכן יעיל לכך, ואם כן אז עד כמה? על כך תקראו בשורות הבאות.

כורכום להליקובקטר

תוכן עניינים

מעט רקע על הליקובקטר פילורי.

הליקובקטר פילורי הוא חיידק קטנטן שמתדפק על דלת קיבתם של כ50% מאוכלוסיית העולם. ולא, הוא לא מחכה להזמנה רשמית ומוכבדת. הוא מתפרץ דרך דלת הקיבה, נטמע ברירית שלה, ומשם הוא לא ממהר להתפנות מרצונו החופשי.

גם אם אתם חיוביים להליקובקטר, בסבירות גבוהה כלל לא תהיו מודעים לכך. וזאת מכיוון שהחיידק הזה ברוב המקרים לא מצליח להתפתח ולצמוח כפי שהיה רוצה, בקיבת האדם. וזאת תודות למערכת החיסונית התקינה, ובזכות הפלורה המאוזנת של המעיים (חיידקים חיוביים במעיים שמגנים על מערכת העיכול מפני חיידקים מזיקים).

אך בקרב אנשים בעלי מערכת חיסונית לא איתנה במיוחד, או שהפלורה של המעיים שלהם לא מאוזנת מספיק, חיידק הליקובקטר עשוי לשגשג ולגרום לשלל בעיות כגון: כיבים בקיבה ובתריסיון, דלקת בקיבה, וזה יכול להגיע חלילה אפילו עד כדי סרטן הקיבה. אנשים אלה יסבלו תחילה מתסמינים כגון: כאבים או אי נוחות בבטן, בחילות והקאות, ירידה משקל, דימום ממערכת עיכול ועוד.

אז אם אתם חיוביים להליקובקטר אבל אתם אסימפטומטיים, אתם לא אמורים לדאוג ואפילו אין הכרח תמיד לטפל בחיידק. אך אם אתם כן חווים תסמינים עליכם לטפל בחיידק בהקדם האפשרי.

הטיפול הקונבנציונלי בהליקובקטר כולל 2 או 3 סוגי אנטיביוטיקה, פלוס תרופה נוגדת חומצה. בשל הכמות הגבוהה של האנטיביוטיקה הנדרשת בטיפול זה, אנשים רבים מעדיפים טיפול אלטרנטיבי על פניו.

 

כורכום – תבלין בריא מאוד ולא רק להליקובקטר.

אנחנו מריחים אותו היטב בפתחה של כל חנות תבלינים, וריחו החריף והדומיננטי משתלט במידה רבה גם על הריח הכללי של שווקים הומי אדם, כאשר הוא מעפיל ללא מאמץ על ריחם העוצמתי של מאפים, תבשילים, דגים, בשרים וכו'. הכוונה היא כמובן לתבלין הכורכום. צבעו הצהוב זוהר על גבול הכתום, כאילו זועק: 'קחו אותי, אני בריא מאוד'!

על אף שרובנו מכירים את הכורכום כתבלין, וחלקנו טועים לחשוב שכל מה שיש לכורכום להציע לנו זה טעם, ותו לא! הכורכום הוא תרופה יעילה לא פחות מאשר הוא תבלין טעים.

הכורכום הוא ממש לא סתם עוד תרופה טרנדית, שצוברת תאוצה ברוח הדור והתקופה. מדובר בתרופה עם היסטוריה עשירה בת אלפי שנים, שהצליחה לרפות אנשים רבים ממגוון בעיות והתמודדויות רפואיות.

הגרגירים הכתמתמים של הכורכום עשירים בתרכובות מיוחדות ובריאות ביותר לגוף האדם. התרכובת הכי דומיננטית וידועה שהופכת את הכורכום לכה בריאה היא, הכורכומין. החומר הפעיל הזה, מתאפיין באנטי דלקתיות עוצמתית. וכאשר הוא חובר לעוד תכונות נדירות הקיימות בכורכום, הפתרון הרפואי שלנו קרוב מתמיד.

הכורכום עשוי לעזור בין היתר עם הדברים הבאים: מניעת סרטן, הורדת רמת השומנים בדם, העצמת המערכת החיסונית, ניקוי רעלים מהגוף, הורדת חומציות יתר, איזון סוכרים, שיפור ביצועי מערכת העיכול, סיוע בכל מיני סוגי דלקות בגוף, הפחתת כולסטרול, עיכוב תהליכי הזדקנות ובעיות קוגניטיביות ועוד.

 

האם, וכיצד מסייע כורכום לטיפול בהליקובקטר פילורי?

כורכום אכן עשוי לסייע מאוד בהתמודדות עם חיידק הליקובקטר פילורי ונזקיו.

העובדה שאנשים מעדיפים להימנע מהטיפול האנטיביוטי האגרסיבי בהליקובקטר, שולחת אותם לחפש טיפול טבעי אלטרנטיבי. במסגרת הטיפול הטבעי מתאימים למטופל שלל צמחי מרפא יעילים, ותזונה נכונה, על מנת להתגבר על החיידק ומעלליו. כחלק מהטיפול הטבעי הזה, משלבים בדרך כלל גם שימוש בתבלין הכורכום.

הרעיון הוא, להשתמש לטובתנו בסגולות האנטי דלקתיות הנדירות שמוטמעות בכורכומין. שכאמור מהווה מרכיב משמעותי בתוך התרכובת הבריאה של הכורכום. מה שאומר שהכורכום נלחם בדלקת שנוצרת בקיבה בעקבות הליקובקטר, ובכך הוא מונע התפתחויות של כיבים בקיבה ובתריסיון ועוד שלל תסמינים לא נעימים.

כמו כן ידוע הכורכום בסגולותיו להעצים את המערכת החיסונית. מה שמונע בעד החיידק לשגשג ולהתפתח בקיבה. ולסיום ואולי הכי חשוב, הכורכום ידוע כחומר שמונע התפתחות סרטן הקיבה, כאשר הליקובקטר פילורי ידוע כמי שעשוי לחולל אותו חלילה. לכן השימוש בכורכום כשמתמודדים עם הליקובקטר עשוי להציל חיים ממש.

הכורכום לא מצליח לרוב להעלים לגמרי את החיידק בכוחות עצמו, אלא בעיקר מדכא את התפתחותו ואת נזקיו. לכן יש לצרוך אותו במסגרת טיפול טבעי כללי, בהכוונת מטפל מומחה.

 

לסיכום:

  • החומר כורכומין שנמצא בתוך תבלין הכורכום, מומלץ מעוד לצריכה כשסובלים מהליקובקטר. מפני שהוא מפחית דלקת, מחזק את המערכת החיסונית ומסייע במניעת סרטן הקיבה – וכך הוא דוחק את רגלי החיידק, ומצמצם את היקפי וחומרת נזקיו.

שאלות נוספות

לרוב הוא רק מצמצם את נזקי החיידק. מומלץ לצרוך אותו במסגרת טיפול טבעי כולל בהליקובקטר.
כורכום עשוי לעזור בריפוי דלקת בקיבה. אבל אין להסתמך על כך באופן מוחלט בלי התייעצות עם מומחה לרפואה טבעית.
בועז ארגמן
בועז ארגמן

בעקבות צבר אירועים בחיי האישיים הקשורים לחיידק הליקובקטר פילורי החלטתי להרים את הכפפה ולעזור לכמה שיותר אנשים להתמודד עם החיידק בצורה הטובה ביותר.
במהלך שנות פעילותי הרבות, יצא להכיר את כל דרכי ההתמודדות והטיפול בחיידק הליקובקטר, כולל במקרים חריגים וקשים במיוחד. השליחות שלי היא לשחרר כמה שיותר אנשים מהלפיתה המסוכנת של החיידק, לייעץ ולכוון אותם לטיפול המדויק להם אישית, כל הדרך אל חיים מאושרים ונטולי הליקובקטר.

מפסיקים להיכנע לתכתיבי חיידק הליקובקטר, מטיסים אותו מהגוף, ומחזירים את השפיות לחיינו!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

מפסיקים להיכנע לתכתיבי חיידק הליקובקטר, מטיסים אותו מהגוף, ומחזירים את השפיות לחיינו!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים