חיידק הליקובקטר ועצירות – מעגל של סבל שחייבים לגדוע!

סובלים מהליקובקטר? הוא לא חיידק שכדאי לחלוק איתו את החיים – צרו קשר להכחדתו המהירה.

רבים מהמאומתים לחיידק הליקובקטר פילורי מדווחים על עצירות בתדירות גבוהה. ועל אף שעצירות היא תופעה נפוצה שעשויה לנבוע משלל סיבות, במקרים אלו סביר להניח שידו של חיידק הליקובקטר במעל.
חיידק הליקובקטר משבש את הפעילות התקינה של מערכת העיכול וגורם לשורת בעיות, שאחת מהן היא עצירות. מנגד, עצירות כרונית עשויה מצידה לגרום לשגשוגו של חיידק הליקובקטר, כך שהיחסים בין החיידק לתופעת העצירות הם דו כיווניים. אך לא משנה אם הליקובקטר גרם לעצירות, או שהעצירות העירה את החיידק, השאלה האמיתית היא איך פותרים את המצב כמה שיותר מהר – על כך במאמר זה.

עצירות והליקובקטר

תוכן עניינים

ההשפעה ההדדית של חיידק הליקובקטר ועצירות – קווים לדמותה

העובדה שלעצרות וחיידק הליקובקטר יש השפעה שלילית הדדית, גורמת למצב אבסורדי בו החיידק גורם לעצירות, העצירות מחזקת את שגשוגו של החיידק, מה שמחמיר עוד יותר את העצירות, וכן הלאה – המעגל האיימתני הזה מסתובב במהירות, מזין את עצמו כל הזמן וגורם לסבל רב.

מי הוא חיידק הליקובקטר פילורי, ואיך הוא גורם לעצירות?

הליקובקטר הוא חיידק נפוץ ביותר שמתמקם בקיבה של האדם, שהיא גם המרכז של עיכול המזון. רוב האנשים שנושאים את החיידק, לא מודעים כלל לקיומו, וזאת הודות לעובדה שהוא רדום ואינו פעיל אצלם. כל עוד זה המצב, החיידק לא מפריע לחיי היום יום וגם לא מהווה איום בריאותי על הגוף המארח.

אך השקט הזה יופר כאשר החיידק יתעורר מתנומתו ויתחיל להיות פעיל בקיבה. בשלב הזה עשוי החיידק לגרום בין היתר לבעיות האקוטיות הבאות: דלקת בקיבה, כיבים בקיבה ובתריסיון, וכן הוא עשוי חלילה להניח תשתית מסוכנת להתפתחות סרטן הקיבה.

החיידק גם מוציא מאיזון את מערכת העיכול, ומשבש בה סדרי בראשית. במסגרת השינויים האלה עשויה להיפגע גם היכולת של הקיבה לעכל מזון בצורה טובה ולהכין אותה לפינוי מהיר מהגוף, מה שכמובן עלול לגרום לעצירות קשה.

מה היא עצירות, ואיך היא גורמת לשגשוג חיידק הליקובקטר פילורי?

בדומה לחיידק הליקובקטר פילורי, עצירות גם היא נפוצה מאוד. אך אם החיידק לא מורגש אצל רוב האנשים, הרי שאת העצירות אי אפשר לפספס.

עצירות היא למעשה מצב בו חל שינוי לרעה בתדירות היציאות, או שקיים קושי גדול להוציא צואה. עצירות יכולה להיגרם ממגוון רחב של סיבות, החל מתזונה לקויה, עבור לשתייה לא מספקת, וכלה בחסימת מעיים.

גם חיידק הליקובקטר פילורי נמנה בין מחוללי העצירות האופציונליים, כפי שפירטנו לעיל. אבל העצירות לא נותרת חייבת, וגם היא עשויה במקרים מסוימים לגרום לשגשוג של חיידק הליקובקטר. כאשר מדובר על עצירות שגורמת להליקובקטר, לא מדובר על עצירות זמנית וחולפת, אלא על עצירות כרונית שמופיעה לאורך זמן ממושך.

כשסובלים מעצירות, הצואה שמשתהה במעיים משפיעה לרעה על פלורת המעיים, שאיזונה הכרחית לשמירה על חסינות מערכת העיכול מפני מזיקים שונים כמו חיידק הליקובקטר פילורי.

חיידק הליקובקטר פילורי מזהה מהר מאוד חולשתה של מערכת העיכול, ומנצל אותה כדי לשגשג ולצמוח. מה שאומר שחיידק הליקובקטר רדום (הקיים בלא פחות מ50% מאוכלוסיית העולם) עשוי להתעורר לפעולה בעקבות עצירות כרונית.

 

האם גם הטיפול האנטיביוטי בהליקובקטר עשוי לגרום לעצירות?

הטיפול הרפואי המקובל להליקובקטר מכונה 'הטיפול המשלוש' או 'הטיפול המרובע' – כאשר הטיפול המרובע ניתן במקרים בהם הטיפול המשולש נכשל.

הטיפול כולל בתוכו 2 או 3 סוגי אנטיביוטיקה שונים וחזקים, בתוספת תרופה נוגדת חומצה.

הטיפול נחשב לאפקטיבי בסך הכול, ואצל רוב האנשים הוא לא יגרום לתופעות לוואי. אבל לחלק מהמטופלים יהיה קשה לעכל כמות מאסיבית כזאת של אנטיביוטיקה, מה שעלול לגרום לתופעות לואי שונות שאחת מהן היא עצירות קשה.

 

כיצד גודעים את מעגל הסבל?

קודם כל יש לפעול לחיסול חיידק הליקובקטר בהקדם האפשרי. את החיידק ניתן להרוג באמצעות טיפול אנטיביוטי, או באמצעות טיפול אלטרנטיבי טבעי.

הטיפול האלטרנטיבי בהליקובקטר עדיף יותר במקרה של עצירות מכמה סיבות:

  1. הטיפול האנטיביוטי הקונבנציונלי, עשוי לגרום להחמרה של העצירות.
  2. הטיפול האלטרנטיבי הטבעי מטפל בהליקובקטר באופן אינדיבידואלי באמצעות תזונה וצמחי מרפא ייחודיים. ובמקרה של חיידק הליקובקטר ביחד עם עצירות, ישלב המטפל גם צמחי מרפא ומזון לשחרור העצירות – כך משיגים 'שתי ציפורים במכה אחת'.
  3. הטיפול האלטרנטיבי נחשב לבטוח יותר, בהתחשב בכך שהטיפול האנטיביוטי עשוי לפתח אצל חלק מהמטופלים עמידות מול אנטיביוטיקה.

כדי להקל על העצירות בינתיים, מומלץ לשתות הרבה מים, לאכול מזון עשיר בסיבים, לצרוך שמן זית, שזיפים יבשים, מיץ שזיפים, זרעי פשתן ועוד.

כמו כן ניתן להקל על העצירות באמצעות תכשירים תרופתיים כגון: גליצרין ועוד.

 

לסיכום:

  • חיידק הליקובקטר עשוי לגרום לעצירות על ידי פגיעה בתפקוד של מערכת העיכול.
  • עצירות עשויה לגרום לשגשוג של הליקובקטר, על ידי הפרת האיזון בפלורת המעיים.
  • גם הטיפול האנטיביוטי בהליקובקטר עשוי להתאפיין בתופעת לוואי בדמות עצירות.
  • כדי לפתור את הבעיה מן הייסוד יש לפעול בהקדם לחיסול חיידק הליקובקטר.

שאלות נוספות

אפשר לשקול הפסקת הטיפול האנטיביוטי, לטובת טיפול אלטרנטיבי.
לא. הליקובקטר מחייב טיפול ייעודי בפני עצמו.
בועז ארגמן
בועז ארגמן

בעקבות צבר אירועים בחיי האישיים הקשורים לחיידק הליקובקטר פילורי החלטתי להרים את הכפפה ולעזור לכמה שיותר אנשים להתמודד עם החיידק בצורה הטובה ביותר.
במהלך שנות פעילותי הרבות, יצא להכיר את כל דרכי ההתמודדות והטיפול בחיידק הליקובקטר, כולל במקרים חריגים וקשים במיוחד. השליחות שלי היא לשחרר כמה שיותר אנשים מהלפיתה המסוכנת של החיידק, לייעץ ולכוון אותם לטיפול המדויק להם אישית, כל הדרך אל חיים מאושרים ונטולי הליקובקטר.

מפסיקים להיכנע לתכתיבי חיידק הליקובקטר, מטיסים אותו מהגוף, ומחזירים את השפיות לחיינו!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

מפסיקים להיכנע לתכתיבי חיידק הליקובקטר, מטיסים אותו מהגוף, ומחזירים את השפיות לחיינו!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים