החלק של ליקוריץ בטיפול בהליקובקטר – צמח מרפא ייחודי!

סובלים מהליקובקטר? הוא לא חיידק שכדאי לחלוק איתו את החיים – צרו קשר להכחדתו המהירה.

הדרישה לטיפול אלטרנטיבי בחיידק הליקובקטר, רק הולכת וגוברת. זאת בשל ההירתעות של אנשים מהטיפול האנטיביוטי האגרסיבי, העשוי להיות כרוך בתופעות לוואי ובפיתוח עמידות לאנטיביוטיקה.
במסגרת זה גובר הרצון של אנשים להכיר את צמחי המרפא השונים שיכולים לסייע בהתמודדות עם חיידק הליקובקטר ותסמיניו, שאחד הפופולאריים שבהם הוא 'ליקוריץ'. בארץ, הליקוריץ מזוהה בעיקר עם המשקה האלכוהולי המוכר ערק, ועם הממתק האהוב 'ליקוריץ' המוכר גם כבמבליק. אבל בסין לעומת זאת, כל ילד יידע לפרט את כלל היתרונות הבריאותיים של הליקוריץ כולל הסיוע שלו בטיפול בהליקובקטר – עוד על כך במאמר שלפניכם.

ליקוריץ לטיפול בהליקובקטר

תוכן עניינים

מעט על צמח הליקוריץ מהזווית הבריאותית

אם 'שוש קירח' נשמע לכם כמו שם של עובד תברואה בעירייה, הגיע הזמן שתדעו שזהו השם העברי לצמח הליקריץ.

עם הליקוריץ נעשה שימוש נרחב מאוד למתן טעם ייחודי למשקאות, ממתקים ועוד. אך בד בבד הוא גם משמש כצמח מרפא יעיל מאוד לשלל מצבים. לא מדובר בעוד צמח מרפא אנונימי, אלא על אחד מצמחי מרפא השימושיים ביותר בעולם כולו.

בין היתר נעשה שימוש רפואי בליקוריץ לצורך: חיזוק המערכת החיסונית, טיפול בצרבות, שיפור בעיות נשימה שונות, הקלה על בעיות במערכת העיכול, טיפול במחלות ויראליות, פתרון דלקת בדרכי השתן, הפחתת סטרס ודיכאון, נטרול עומס ליחה, חיזוק כלל מערכות הגוף, סיוע בירידה במשקל, הגנה על השיניים ומניעת חורים ועוד.

הליקוריץ הוא אוצר בלום של מינרלים וויטמינים מעולים כגון: ברזל, אבץ, סידן, מגנזיום, וויטמין  B ו E ,נוגדי חמצון שונים ועוד מגוון תרכובות בריאות.

את הליקוריץ ניתן למצוא בבתי הטבע בשלל תצורות שונות (אבקה, כמוסות וכו').

 

איך ליקוריץ עוזר לטיפול בהליקובקטר פילורי ותסמיניו?

על פי מחקרים שונים שבוצעו, לליקוריץ יש את היכולת לבלום את ההתפתחות והשגשוג של חיידק הליקובקטר בעזרת החומרים הבאים שהוא מכיל; ליקוריצין, גלברידין, ליקוסופלבון, גלברן ועוד.

בנוסף לכך החומצה הגליצטינית שנמצאת בצמח הליקוריץ, נמצאה כיעילה לטיפול בדלקת הקיבה שנגרמת מפעילותו השלילית של החיידק. כמו כן יעיל הליקוריץ בריפוי ושיקום רירית הקיבה מהכיבים שהחיידק גרם לה.

הליקוריץ גם משפיע לטובה על דיספפסיה (אי נוחות וכאב בבטן העליונה) שמקורה בחיידק הליקובקטר.

 

האם ליקוריץ יכול לחסל את חיידק הליקובקטר? והאם נכון לצרוך אותו ללא ייעוץ מומחה?

המחקרים שבוצעו כדי לבחון את יעילותו של צמח ליקוריץ לטיפול בהליקובקטר, גילו שהצמח עשוי לבלום את התפתחות של החיידק ברמה כזו או אחרת, וכן הוא עשוי לצמצם את תסמיני החיידק ונזקיו.

אך נכון לשלב הזה הליקוריץ בפני עצמו אינו נחשב לצמח שיכול לטפל כליל בחיידק עד כדי חיסול מוחלט. אך הוא כן מומלץ לצריכה במסגרת טיפול כולל יותר בהליקובקטר.

הליקוריץ מכיל גם חומרים שעשויים לגרום לחלק  מהאנשים לתופעות לוואי כגון; צניחת האשלגן בגוף, שעשויה לגרום להפרעות בקצב הלב, עליית לחץ דם, אי ספיקת לב ועוד. הסיכון גבוה עוד יותר לאנשים עם רקע של בעיות לב או היסטוריה של לחץ דם גבוה, בעיות כליות או כבד ועוד.

בשל האמור כאן, חשוב להתייעץ עם מומחה לרפואה טבעית לפני השימוש בליקוריץ, לגבי בטיחות השימוש בו בכל מקרה לגופו, המינון המומלץ, ותכשיר הליקוריץ הנכון ביותר ביחס למקרה.

נכון להיום קיימים תכשירים המופקים מצמח הליקוריץ שבטוחים לחלוטין לשימוש, אך עדיין חשוב להתייעץ לפני צריכתם עם מומחה לרפואה טבעית.

 

לסיכום:

  • צמח הליקוריץ רווי בסגולות בריאותיות רבות וטובות.
  • בין היתר יעיל הליקוריץ להתמודדות עם חיידק הליקובקטר ותסמיניו.
  • הצמח לא מכחיד לחלוטין את החיידק, אך הוא מסייע מאוד בהתמודדות איתו.
  • יש להתייעץ עם מומחה לרפואה טבעית לפני השימוש בליקוריץ.

שאלות נוספות

לא. הם מכילים כמות קטנה מידי של ליקוריץ לצורך מתן טעם, והם אינם אפקטיביים לטיפול.
זה משתנה ממקרה למקרה בהתאם לתכשירים השונים, יש להתייעץ עם מומחה.
בועז ארגמן
בועז ארגמן

בעקבות צבר אירועים בחיי האישיים הקשורים לחיידק הליקובקטר פילורי החלטתי להרים את הכפפה ולעזור לכמה שיותר אנשים להתמודד עם החיידק בצורה הטובה ביותר.
במהלך שנות פעילותי הרבות, יצא להכיר את כל דרכי ההתמודדות והטיפול בחיידק הליקובקטר, כולל במקרים חריגים וקשים במיוחד. השליחות שלי היא לשחרר כמה שיותר אנשים מהלפיתה המסוכנת של החיידק, לייעץ ולכוון אותם לטיפול המדויק להם אישית, כל הדרך אל חיים מאושרים ונטולי הליקובקטר.

מפסיקים להיכנע לתכתיבי חיידק הליקובקטר, מטיסים אותו מהגוף, ומחזירים את השפיות לחיינו!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

מפסיקים להיכנע לתכתיבי חיידק הליקובקטר, מטיסים אותו מהגוף, ומחזירים את השפיות לחיינו!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים