חיידק הליקובקטר – האם הוא הבעיה, או רק התסמין לחולשה בגוף?

סובלים מהליקובקטר? הוא לא חיידק שכדאי לחלוק איתו את החיים – צרו קשר להכחדתו המהירה.

כאשר אנשים מתמודדים עם תסמינים האופייניים לחיידק הליקובקטר פילורי, הם מסמנים אותו כבעיה המרכזית שלהם, ומאמינים שלו רק יכחידו את החיידק, מערכת העיכול שלהם תחזור לתפקד בצורה מושלמת.
אז זהו שזה לא בדיוק כך. חיידק הליקובקטר פילורי אמנם משפיע לרעה על מערכת העיכול, אך ברוב המקרים הוא מצליח לשגשג מלכתחילה רק בגלל חולשה קיימת במערכת העיכול או במערכת החיסונית, כך שחיסול החיידק יטפל בסימפטום, אבל לא בשורש הבעיה – על כך בשורות שלפניכם.

חיידק הליקובקטר הבעיה או התסמין?

תוכן עניינים

מי אתה חיידק הליקובקטר פילורי?

חיידק הליקובקטר פילורי, הוא חיידק שחודר אל רירית הקיבה ומשתכן שם, ויש לו מאפיין יוצא דופן הייחודי רק לו; הוא מצליח לשרוד בתנאים החומציים מאוד של הקיבה לאורך עשרות שנים, דבר שאף חיידק אחר לא מצליח לעשות. הוא עושה זאת בעזרת מנגנון מיוחד שמאפשר לו לפרק את החומציות סביבו בקיבה.

החיידק נמצא לפי הנתונים הסטטיסטיים בקיבתם של לא פחות מ50% מאוכלוסיית המדינות המתקדמות! מה שאומר שכל בן אדם שני לפחות, עשוי להיות נשא של החיידק.

ברוב הגדול של המקרים החיידק לא מורגש כלל, ולא מייצר בעיות או תסמינים כל שהם. בשלב הזה הוא גם לא מהווה בדרך כלל איום על בריאות הנשא. אך בחלק מהמקרים הוא מתעורר וגורם לדלקת בקיבה, וכיבים בקיבה ובתריסיון שגורמים להרבה מאוד תסמינים קשים, כגון: כאבי בטן קשים, גזים נפיחות, בחילות והקאות, התקפי שיעולים, צרידות, נשירת שיער ועוד.

על פי הארגון הבריאות העולמי, החיידק נחשב למחולל סרטן הקיבה, במידה והוא לא מטופל לאורך זמן.

 

האם חיידק הליקובקטר הוא הבעיה שלנו? או רק תסמין לחלושה עמוקה יותר של מערכות הגוף?

שלא יהיו כאן ספיקות. חיידק הליקובקטר פילורי הוא בעיה, ובעיה רצינית! וכאשר הוא פעיל בקיבה יש לטפל בו בהקדם.

השאלה היא רק האם החולשה של מערכת העיכול שלנו נובעת מפעילותו של החיידק. או דווקא חולשה קיימת במערכת העיכול, היא זו שאפשרה לחיידק לשגשג ולהחמיר את המצב.

בעבר חשבו שהחיידק הוא אחראי הבלעדי לחולשה של מערכת העיכול והמערכת החיסונית. אבל עם הזמן, ועם הצטברות של מחקרים ונתונים רבים, נהייה יותר ויותר ברור, שחולשה קיימת במערכת העיכול ובמערכת החיסונית, היא זו שמאפשרת לחיידק להתפתח ולשגשג.

זה נכון שבשלב שהחיידק כבר פעיל, הוא יחליש עוד יותר את מערכת העיכול והמערכת החיסונית. אבל איך הילדים אומרים? 'לא הוא זה שהתחיל ראשון'.

למה זה חשוב? מפני שאם כך ההבנה היא שלא צריך לטפל רק בחיידק, אלא גם בחולשה במערכת העיכול והמערכת החיסונית, שאפשרה לו לשגשג.

כאשר מבינים את זה, ברור יותר למה החיידק לא מורגש ולא פעיל אצל רוב האנשים, למרות שהוא מצוי בקיבתם של לפחות מחצית האוכלוסייה. מפני שאצל רוב האנשים הבריאים, מערכת העיכול והמערכת החיסונית מאוזנות ותקינות, ולכן החיידק לא מצליח להתפתח. זו גם הסיבה לכך, שהחיידק פעיל יותר בקרב אנשים מבוגרים, שסובלים מחולשה במערכות אלה.

 

כיצד מטפלים בחיידק הליקובקטר, ובחולשה במערכת העיכול והחיסון?

את חיידק הליקובקטר ניתן לחסל באמצעות טיפול אנטיביוטי חזק המשלב 2 או 3 סוגי אנטיביוטיקה, ותרופה נוגדת חומצה. טיפול זה יעיל אצל רוב האנשים, אבל הוא סובל מהחסרונות הבאים:

  • הוא לא יעיל אצל לפחות 10% מהמטופלים
  • הוא עשוי לגרום לפיתוח עמידות לאנטיביוטיקה
  • הוא עשוי לגרום לתופעות לוואי
  • הוא מטפל בחיידק, אבל לא בחולשה של מערכת העיכול והחיסון, שגרמה לשגשוגו.

לכן הבחירה הנבונה יותר תהיה טיפול אלטרנטיבי טבעי שמתבסס על הרפואה הסינית.

הטיפול הזה מחסל את החיידק בעזרת התאמה אישית של תזונה, ומתן צמחי מרפא ייעודים למצב הספציפי של המטופל. הטיפול הזה נטול סיכונים ותופעות לוואי לחלוטין, והוא מתמקד לא רק בחיסול החיידק, אלא גם בחיזוק מערכת העיכול ומערכת החיסון. חיזוק מערכות החיסון והעיכול, קריטי למניעת חזרתו של החיידק בהמשך, והתפתחות בעיות אחרות בגוף.

גם למי שרוצה לחסל את חיידק דווקא עם אנטיביוטיקה, מומלץ לפנות לטיפול זה, כטיפול משלים ותומך.

 

לסיכום:

  • חיידק הליקובקטר עשוי לשגשג ולהתפתח, בשל חולשה קיימת במערכת העיכול או המערכת החיסונית.
  • יש לטפל בחיידק ולחסל אותו, ובבד בבד לחזק את מערכת העיכול והמערכת החיסונית. כדי להבטיח את אי חזרת החיידק, ולמנוע בעיות נוספות בגוף.
  • לצורך כך מומלץ לפנות לטיפול טבעי אלטרנטיבי המתבסס על הרפואה הסינית.

שאלות נוספות

בועז ארגמן
בועז ארגמן

בעקבות צבר אירועים בחיי האישיים הקשורים לחיידק הליקובקטר פילורי החלטתי להרים את הכפפה ולעזור לכמה שיותר אנשים להתמודד עם החיידק בצורה הטובה ביותר.
במהלך שנות פעילותי הרבות, יצא להכיר את כל דרכי ההתמודדות והטיפול בחיידק הליקובקטר, כולל במקרים חריגים וקשים במיוחד. השליחות שלי היא לשחרר כמה שיותר אנשים מהלפיתה המסוכנת של החיידק, לייעץ ולכוון אותם לטיפול המדויק להם אישית, כל הדרך אל חיים מאושרים ונטולי הליקובקטר.

מפסיקים להיכנע לתכתיבי חיידק הליקובקטר, מטיסים אותו מהגוף, ומחזירים את השפיות לחיינו!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

מפסיקים להיכנע לתכתיבי חיידק הליקובקטר, מטיסים אותו מהגוף, ומחזירים את השפיות לחיינו!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים