הקשר (המסריח) בין ריח רע מהפה לחיידק הליקובקטר.

סובלים מהליקובקטר? הוא לא חיידק שכדאי לחלוק איתו את החיים – צרו קשר להכחדתו המהירה.

הרגעים המזעזעים האלה בהם אנחנו לא מרגישים ראויים להסתובב בסביבה אנושית – הרגעים בהם נודף ריח רע מהפה שלנו.
לא, לא אכלנו שום בשבועיים האחרונים, הקפדנו על צחצוח שיניים אגרסיבי 2/3 ביום, שטפנו את הפה אחרי כל ארוחה, ועדיין הפה שלנו משמש כמפיץ ריח, אבל לא בניחוח וניל או פצ'ולי, אלא ריח צואתי ורע מאוד.
אם גם אתם שוברים את הראש לדעת מה גורם לריח הרע מהפה, כדאי שתדעו שייתכן ומדובר בחיידק הליקובקטר פילורי – עוד על כך תקראו בשורות שלפניכם.

ריח רע מהפה

תוכן עניינים

קצת רקע על ריח רע מהפה.

לא תאמינו, אבל לריח רע מהפה יש שם מקצועי-רפואי מפוצץ – הליטוזיס! ובעברית קוראים לזה באשת פה.

באשת פה, מוערך כגורם מספר 3 לאנשים הפונים לרופא שיניים. הסיבות לכך מובנות. ריח רע מהפה הופך את חייו האישיים של מי שסובל ממנו ללא נעימים גם מבחינת התחושה האישית, וגם ובעיקר מבחינה חברתית. הרי אף אחד לא מאחל לעצמו שיחת עומק צפופה עם פרטנר בעל ריח רע מהפה, ולא משנה כמה איש השיח הוא אינטליגנט וחכם.

ברוב המכריע מהמקרים הסיבה להופעת ריח רע מהפה, מצויה בפה. זה יכול לכלול בין היתר: עישון, צריכת אלכוהול, אכילת מאכלים בעלי ריח עוצמתי ודומיננטי (כמו שום למשל), יובש בפה (הוא הגורם לכך שהריח מהפה בבוקר הוא לא נעים).

אצל רוב האנשים ניתן להעביר את באשת הפה באמצעות הקפדה על כללי היגיינה מקובלים כגון: שטיפת פה בתום הארוחה, צחצוח שניים לפחות פעמיים ביום (בוקר וערב) וכו'. אבל אצל חלק מהאנשים (כרבע מהאוכלוסייה) מדובר בתופעה כרונית שאיננה חולפת, ומלווה אותם ברמה כזו או אחרת באורח קבע.

סיבות מגוונות ופחות שכיחות לריח רע מהפה כוללות: מחלות חניכיים, סינוסיטיס, סוכרת, זיהומים בכליות או בדרכי הנשימה ועוד. אך אלה נדירות למדי, ואינן מאפיינות את רוב המוחלט של מקרי באשת הפה.

 

רקע כללי על חיידק הליקובקטר פילורי.

חיידק הליקובקטר פילורי, הוא חיידק שלפחות 50% מהאוכלוסייה חיוביים לו. החיידק הזה מתיישב לו ברירית הקיבה האנושית, שם הוא מסוגל לחיות עשרות שנים באין מפריע. הוא לרוב כלל לא מורגש, אך אצל חלק מהנשאים הוא עשוי לעולל בעיות משמעותיות מאוד, כגון כיבים בקיבה ובתריסיון, דלקת בקיבה ואפילו סרטן הקיבה. לא לפני שהוא מעורר שורת תסמינים מעיקה, כגון: כאבים ואי נוחות ברום הבטן, נפיחות בבטן, גיהוקים, דימום ממערכת העיכול, בחילות והקאות, ריח רע מהפה ועוד.

חיידק הליקובקטר פילורי מדבק בצורה מאוד מהירה ופשוטה, באמצעות מגע עם הפרשות (רוק, צואה, קיא וכו') של אדם החיובי לו. במידה והוא פעיל בגוף האדם, יש לפעול במהירות לקטול אותו.

 

הקשר בין חיידק הליקובקטר פילורי לריח רע מהפה.

קודם כל יש להקדים ולומר שהמקרים בהם הריח הרע מהפה נובע מחיידק הליקובקטר פילורי בפרט, ומבעיות אחרות במערכת העיכול בכלל, הם שוליים ממש. כך שאם אתם מתמודדים עם ריח רע מהפה ההיתכנות לקשר עם חיידק הליקובקטר פילורי אמנם קיים, אך הוא לא גבוה.

הסיבה לכך שחיידק הליקובקטר עשוי לגרום לריח רע מהפה, נעוצה בעובדה שהחיידק מפר את התפקוד הטוב והנכון של הקיבה. והוא עלול לגרום לחוסר תפקוד מטבולי (פגיעה בחילוף החומרים בקיבה), מה שעשוי לגרום בהמשך לריח רע מהפה.

חיידק הליקובקטר פילורי עשוי לגרום גם לגיהוקים ולהקאות, ואלה האחרונים מביאים איתם בדרך כלל ריח לא נעים שעשוי להישאר בחלל הפה לזמן מה.

 

כיצד נדע האם יש קשר בין חיידק הליקובקטר פילורי לריח הרע מהפה?

כאשר יש ריח רע מהפה, האשם הפוטנציאלי הכמעט אחרון ברשימה אמור להיות חיידק הליקובקטר פילורי.

כל עוד הריח הרע מהפה איננו כרוני, והוא מופיע רק פה ושם, יש להתייחס אליו כמשהו שיגרתי שכמעט 100% מהאוכלוסייה מתמודד איתו.

במידה והריח הרע מהפה נמשך לאורך זמן ואין לו סיבה הגיונית הנראית לעין, יש לפנות לרופא שיניים על מנת לאתר סיבות עמוקות יותר לתופעה בגזרת הפה והחניכיים.

הקשירה האופציונלית בין הריח הרע מהפה לחיידק הליקובקטר פילורי תהיה מוצדקת, רק במקרים בהם נוכחים בגוף תסמינים נוספים הקשורים לחיידק הליקובקטר כגון: כאבים, אי נוחות או נפיחות ברום הבטן, דימום ממערכת העיכול, בחילות והקאות וכו'.

 

טיפול בריח רע מהפה שמקורו בחיידק הליקובקטר.

במידה והסיבה לריח הרע מהפה הוא אכן חיידק הליקובקטר פילורי, לא יהיה מנוס מקבלת טיפול קונבנציונלי או אלטרנטיבי טבעי לחיסול החיידק, על מנת להעלים את הריח הרע מהפה.

 

לסיכום:

  • אחד התסמינים של חיידק הליקובקטר פילורי הוא ריח רע מהפה. התסמין המדובר הוא נדיר יחסית, והוא מהווה אחוז שולי ביחס לגורמים האחרים לריח רע מהפה.
  • במידה וחיידק הליקובקטר הוא הגורם לריח הרע מהפה יש לפעול למיגורו בהקדם באמצעות טיפול מתאים.

שאלות נוספות

לא, ברוב המקרים ריח רע מהפה נובע מהרבה מאוד סיבות אחרות.
הטיפול בהליקובקטר אורך כ10-14 יום, ובסיומו הריח הרע יתנדף.
בועז ארגמן
בועז ארגמן

בעקבות צבר אירועים בחיי האישיים הקשורים לחיידק הליקובקטר פילורי החלטתי להרים את הכפפה ולעזור לכמה שיותר אנשים להתמודד עם החיידק בצורה הטובה ביותר.
במהלך שנות פעילותי הרבות, יצא להכיר את כל דרכי ההתמודדות והטיפול בחיידק הליקובקטר, כולל במקרים חריגים וקשים במיוחד. השליחות שלי היא לשחרר כמה שיותר אנשים מהלפיתה המסוכנת של החיידק, לייעץ ולכוון אותם לטיפול המדויק להם אישית, כל הדרך אל חיים מאושרים ונטולי הליקובקטר.

מפסיקים להיכנע לתכתיבי חיידק הליקובקטר, מטיסים אותו מהגוף, ומחזירים את השפיות לחיינו!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

מפסיקים להיכנע לתכתיבי חיידק הליקובקטר, מטיסים אותו מהגוף, ומחזירים את השפיות לחיינו!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים