השפעות הליקובקטר פילורי על הנפש – התסמינים השקטים

סובלים מהליקובקטר? הוא לא חיידק שכדאי לחלוק איתו את החיים – צרו קשר להכחדתו המהירה.

אופי ההתייחסות לחיידק הליקובקטר פילורי בדרך כלל הוא רפואי נטו. מדברים לא מעט על התסמינים של החיידק, על הסיבוכים האפשריים שלו והסיכונים שבאים בעקבותיהם. דנים גם על הטיפול האנטיביוטי החזק נגד הליקובקטר, על הסיכונים ותופעות הלוואי שלו, והאלטרנטיבה הטבעית הטובה יותר.
אבל לא מדברים מספיק על ההשפעות הנפשיות של הליקובקטר כגון: חרדות או דיכאון, מצבי רוח ירודים, כפייתיות ועוד – הגיע הזמן לפתוח את זה, ולדבר על כך גלויות!

השפעת הליקובקטר על הנפש

תוכן עניינים

מה הקשר בין חיידק בקיבה, לנפש שלנו?

על פניו קשר שכזה נשמע תלוש וחסר בסיס לוגי בריא. אבל התעמקות במעללי חיידק הליקובקטר בקיבה, תחשוף מהר מאוד את הקשר הברור בין החיידק לקשיים נפשיים או פסיכולוגיים שאנו חווים.

לא מדובר רק על הרגשות של פחד וחרדה או דיכאון שבאים בעקבות גילוי החיידק בקיבה. החיידק עשוי להיות מסוכן, ולכן אך טבעי שמי שמתמודד איתו ייפתח חששות ופחדים כאלה ואחרים – זה ברור ומובן מאליו.

אנחנו נתייחס בשורות הבאות להשפעות החיידק על הנפש, גם במקרים בהם אין לבן אדם שמץ של מושג על כך שהוא נושא את החיידק בתוכו, וזאת בשל העדר תסמינים פיזיים כגון כאבי בטן, אי נוחות בבטן ועוד.

 

ההשפעה של הליקובקטר על הנפש – שלב אחר שלב.

חיידק הליקובקטר מסתנן לתוך האדם ועושה את כל הדרך לקיבה, שם הוא קובע את משכנו בתוך רירית הקיבה. בביתו החדש הוא מסוגל לחיות עשרות שנים, מבלי שבכלל נדע או נרגיש זאת.

אנחנו נדע על קיומו של החיידק, רק אם וכאשר הוא יעורר סימפטומים ושיבושים סביב מערכת העיכול, שישלחו אותנו לחפש את המקור להם.

אך לעיתים למרות שהחיידק לא מייצר תסמינים פיזיים, הוא פוגע בשקט ובלי לעורר תשומת לב מצידנו, בתפקודה של מערכת העיכול וביכולת שלה לספוג מתוך המזון, לגוף שלנו, חומרים חיוניים לאיזון הנפשי והרגשי שלנו.

כיצד הוא עושה זאת?

החיידק מייצר דלקת בקיבה. דלקת זו עשויה לשבש את ספיגת החומרים החיוניים לגוף שלנו מתוך המזון שאנו צורכים. זה יכול לקרות גם כאשר אנחנו מקפידים מאוד על צריכת מזון בריא ועשיר בוויטמינים ומינרלים טובים, וחומצות אמינו, ובמקביל נמנעים מכל מגע עם מזון קלוקל ובעייתי.

גם צריכת תוספי תזונה וויטמינים, בצורה מרוכזת ובכמות גבוהה לא תסייע, כל עוד הם נכנסים מהפה ויוצאים מפי הטבעת, מבלי שהגוף יטמיע את הערכים החשובים האלה לתוכו בדרך.

מצב זה מוביל את הגוף לתת תזונה ולחולשה כללית. וגם להתרופפות החוסן הנפשי והרגשי, ששואב את כוחו מאותם חומרים מזינים חיוניים. בקיעים אלה בחוסן הנפשי יתורגמו בהמשך לחרדות, עצבנות, מצב רוח ירוד, דיכאון, כפייתיות ועוד.

 

מה הם אותם חומרים חיוניים החסרים בגוף, שגורמים לבעיות האלה?

קצרה היריעה מלפרט את ההשפעות של כל וויטמין, מינרל או שומן, על ההורמונים, מערכת העצבים והחוסן הנפשי שלנו. אך לדוגמה נביא את הבולטים שביניהם:

וויטמינים מקבוצת B

מדובר במשפחה בת 8 סוגי וויטמינים שונים, שלכל אחד מהם יש תרומה שונה וייחודית על כלל מערכות הגוף, כולל העצבים וההורמונים שלנו.

הליקובקטר פוגע בספיגת וויטמינים ממשפחה זו לתוך הגוף, מה שאומר שמוליכים עצביים שאחראיים על התקינות והאיזון הרגשי והנפשי שלנו, לא נוצרים במוחנו בכמויות הנדרשות – ואת ההשלכות נרגיש בהתאם.

טריפטופן

טריפטופן היא סוג של חומצת אמינו (אחת מתוך עשרים נוספות). חוסר בחומצת אמינו זו, עשוי לגרום לשורה ארוכה של קשיים פסיכולוגיים כגון: עצבנות, כפייתיות ועוד.

 

2 דוגמאות אלו, הן רק טיפה בים מתוך אין ספור רכיבים קריטיים לגוף שחיידק הליקובקטר עשוי לגרום לנו לאבד.

אז אם גם אתם חוויתם תופעות פסיכולוגיות ביחד עם חיידק הליקובקטר, ובכל פעם שקישרתם בין הדברים הרגשתם הזויים – מסתבר שדווקא דייקתם בהבחנה שלכם.

אנשים יכולים לקחת שנים כדורים פסיכיאטריים, או לבלות שעות על גבי שעות אצל פסיכולוגים מהשורה הראשונה. ולגלות בסוף שלו רק היו מטפלים בחיידק הליקובקטר ומחסלים אותו, כל זה היה נחסך מהם.

 

אז איך משקמים את הנזקים הפסיכולוגיים שהליקובקטר גורם?

קודם כל יש לחסל את החיידק בהקדם האפשרי. ניתן לעשות זאת באמצעות טיפול אנטיביוטי, המכונה 'הטיפול המשולש' או 'הטיפול המרובע'. מדובר בטיפול המשלב כמה סוגי אנטיביוטיקה, בתוספת תרופה נוגדת חומצה.

אך אנשים רבים שחוששים לפתח עמידות לאנטיביוטיקה, או מתופעות הלוואי של הטיפול האנטיביוטי העוצמתי. יעדיפו את הטיפול הטבעי בהליקובקטר הכולל תזונה מותאמת אישית, צמחי מרפא מיוחדים ודיקור סיני.

המיוחד בטיפול הטבעי בהליקובקטר הוא, שהוא לא רק מחסל את החיידק, אלא גם משקם את הנזקים שהוא חולל במערכת העיכול. ובכך הוא מחזיר את מערכת העיכול לכושר הספיגה המיטבי של כל החומרים החיוניים לגוף שלנו במהירות.

 

לסיכום:

  • חיידק הליקובקטר פילורי, עשוי לגרום לשלל בעיות פסיכולוגיות ונפשיות.
  • זה קורה בעקבות דלקת בקיבה שהחיידק גורם, שמפריעה לחומרים קריטיים מתוך המזון, להיספג לגוף. חומרים אלה נחוצים בין היתר לתפקוד מערכת העצבים וההורמונים שלנו, ובהעדרם שורת בעיות פסיכולוגיות עשויות להתפתח.

שאלות נוספות

גם כאשר אין תסמין פיזי, עשויים להופיע סימפטומים פסיכולוגיים.
לא. זה משתנה מאדם לאדם. אצל מי שיש דלקת קיבה בעקבות הליקובקטר, הסיכוי לכך משמעותי יותר.
בועז ארגמן
בועז ארגמן

בעקבות צבר אירועים בחיי האישיים הקשורים לחיידק הליקובקטר פילורי החלטתי להרים את הכפפה ולעזור לכמה שיותר אנשים להתמודד עם החיידק בצורה הטובה ביותר.
במהלך שנות פעילותי הרבות, יצא להכיר את כל דרכי ההתמודדות והטיפול בחיידק הליקובקטר, כולל במקרים חריגים וקשים במיוחד. השליחות שלי היא לשחרר כמה שיותר אנשים מהלפיתה המסוכנת של החיידק, לייעץ ולכוון אותם לטיפול המדויק להם אישית, כל הדרך אל חיים מאושרים ונטולי הליקובקטר.

מפסיקים להיכנע לתכתיבי חיידק הליקובקטר, מטיסים אותו מהגוף, ומחזירים את השפיות לחיינו!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

מפסיקים להיכנע לתכתיבי חיידק הליקובקטר, מטיסים אותו מהגוף, ומחזירים את השפיות לחיינו!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים