קינמון – התבלין שעושה חיים קשים לחיידק הליקובקטר.

סובלים מהליקובקטר? הוא לא חיידק שכדאי לחלוק איתו את החיים – צרו קשר להכחדתו המהירה.

אנחנו מכירים אותו בתור מילוי מגניב של מאפים אווריריים, לא פעם פגשנו אותו בתוך בשרים, קינוחים ועוד מאכלים טעימים, אבל יש בו עוד רבדים בריאים במיוחד, שספק אם שמענו עליהם עד היום.
כן כן, זה אותו קינמון מוכר ואהוב שאתם צורכים, אבל הפעם הוא עם הכובע של הרופא המטפל בחיידק הליקובקטר פילורי. תבלין הקינמון רווי בתכונות בריאות מיוחדות. הוא עשוי להיות יעיל מאוד לגוף שלנו, ובפרט כאשר אנחנו מתמודדים עם הליקובקטר פילורי.
עוד על קינמון והליקובקטר תקראו במאמר זה.

קינמון להליקובקטר

תוכן עניינים

כמה מילים על חיידק הליקובקטר.

בזמן שאתם קוראים את השורות האלו יש סיכוי של לפחות 50% שאתם נושאים בקרבכם את חיידק הליקובקטר פילורי. מדובר בחיידק נפוץ במיוחד שמתארח בקיבתו של כל בן אדם שני.

המזל של רוב הנשאים שלו הוא שהוא לא פעיל לרוב, אלא ישנוני ופסיבי, ולכן הוא גם לא נחשב למסוכן. אבל יחד עם זאת יש לדעת, שכאשר החיידק מתעורר הוא עשוי להיות מאוד לא חביב, ואף ממש מסוכן. אמנם ניתן לטפל ולמגר את החיידק באמצעות טיפול אנטיביוטי, או טיפול טבעי אלטרנטיבי. אבל המצב האידיאלי מבחינתנו הוא למנוע את התעוררות החיידק, ולדחוק את רגליו מהקיבה שלנו מבעוד מועד.

אז כיצד עושים את זה? יש לא מעט דרכים טבעיות ובריאות להילחם בחיידק, לבלום ולהחליש אותו ואפילו למגר אותו לגמרי. אחת מהדרכים שהטבע מציע לנו להילחם בחיידק הליקובקטר זה תבלין הקינמון הידוע, הטעים והאהוב.

 

הצד הבריא שבתבלין הקינמון.

בעת העתיקה נחשב היה הקינמון כתבלין מלכותי וייחודי, ממנו זכו לטעום רק אנשי אצולה ובאי ביתם, וכמובן שרק הם זכו להנות מהיתרונות הבריאותיים שיש לקינמון להציע. אך עם הזמן הפך הקינמון לתבלין עממי ונגיש, עד שהיום הוא נמצא בשימוש כמעט בכל מטבח ישראלי מצוי.

ואם כבר הוא נמצא כל כך בהישג יד, כדאי שנכיר את ההיבט היעיל והבריא שלו, מעבר לזה הקולינרי.

אז למה הקינמון עשוי לסייע לנו?

הקינמון עשיר בחומרים פעילים בריאים כגון: קומארין, סינמלדהיד, טרפנואידים ועוד. לחומרים אלו יש תפקיד חשוב במתן הטעם הייחודי לקינמון, ולא פחות מזה הם מקנים לו ערכים בריאותיים שבזכותם מצליח הקינמון לסייע בין היתר ב: דלקת קיבה, שפעת, סוכרת, וכולסטרול. כמו כן עוזרת צריכת הקינמון בניקוי רעלים מהגוף, שמירה על בריאות הלב , סיוע בתפקוד הכבד, חיזוק המערכת החיסונית, 'שימון' מערכת העיכול ועוד.

יותר ויותר מחקרים מצליחים להוכיח את יעילות הקינמון לבריאות גופינו, ולנו נותר רק לנצל את זה עד תום.

 

כיצד מסייע הקינמון בטיפול בהליקובקטר פילורי?

הרכיב הפנימי 'קינמאלדהייד' שמכיל הקינמון, הוא זה שגורף את התהילה על ההשפעה החיובית נגד חיידק הליקובקטר פילורי.  נערכו מחקרים שמטרתם לבדוק את השפעת הקינמאלדהייד על חיידק הליקובקטר פילורי. מחקרים אלו הצליחו להוכיח כי לקינמאלדהייד יש השפעה אנטי דלקתית מרשימה על התאים בקיבה הנגועים בחיידק הליקובקטר, כמו כן הוכח כי לחומר הפעיל המיוחד הזה יש את היכולת למנוע את היצמדות חיידק הליקובקטר לתאי הקיבה.

המסקנה היא פשוטה. כדאי לנו לאכול קינמון, גם בגלל היתרונות הבריאותיים הרבים שלו, וגם בגלל ההשפעה החיובית שלו על חיידק הליקובקטר.

 

כיצד נכון לצרוך קינמון לטיפול בהליקובקטר פילורי?

על פניו כל צריכת קינמון (כן גם בתוך קינוחים מושחתים, וכתבלין על בשרים עסיסיים) תקנה לגוף שלנו את האיכויות הבריאותיות הטמונות בו. לכן כדאי לנו להוסיף את הקינמון לרשימת התבלינים שלנו ביום יום.

אבל בכדי להוציא מהקינמון את המקסימום, ולהנות מתוצאות אפקטיביות במיוחד. מומלץ להרתיח 2 מקלות קינמון (ניתן למצוא בכל חנות תבלינים) בסיר עם מים רותחים (כוס מים על כל קנה קינמון) לאורך כרבע שעה, את הנוזל המתקבל יש לצרוך לאורך היום. כמו כן ניתן לשלב את הקינמון בתוך חליטות צמחים, כך גם תשדרגו את הטעם של המשקה המהביל והמנחם, וגם תרוויחו את אפקט הבריאות של הקינמון.

 

האם קינמון אפקטיבי גם להליקובקטר פילורי פעיל?

כאשר חיידק הליקובקטר פעיל, הקינמון אמנם עשוי לעזור בהתמודדות איתו, אבל אין להסתמך עליו כגורם מטפל יחיד ומוחלט. במקרה זה יש לפנות לרופא, לערוך בדיקה לגילוי הליקובקטר, ובמידה והתוצאה אכן חיובית ליטול את הטיפול האנטיביוטי שהרופא רושם.

במידה ויש לכם רגישות כל שהיא, או עמידות לאנטיביוטיקה, תיפנו למטפל אלטרנטיבי לקבלת טיפול טבעי בהליקובקטר. במהלך הטיפול יתאים לכם הרופא תזונה מתאימה וצמחי מרפא מיוחדים, עד להחלמה המלאה, ועד אז אל תשכחו לאכול הרבה קינמון.

 

לסיכום:

  • תבלין הקינמון המוכר לנו בעיקר כתבלין, מכיל בתוכו סגולות בריאותיות מיוחדות ומוכחות. בין היתר עשוי הקינמון לסייע בהתמודדות עם חיידק הליקובקטר פילורי.
  • מומלץ להרתיח את קני הקינמון בסיר עם מים, ולשתות אותם במהלך היום, לבריאות.

שאלות נוספות

בהחלט כן. קינמון טרי מכיל בתוכו את כל התרכובות המועילות, בעוד קינמון ישן מאבד אותן עם הזמן.
זה לא באמת משנה, אפשר לבשל קני קינמון שלמים במים ולצרוך את הנוזל, ואפשר גם לטחון אותם לאבקה ולשלב במאכלים.
בועז ארגמן
בועז ארגמן

בעקבות צבר אירועים בחיי האישיים הקשורים לחיידק הליקובקטר פילורי החלטתי להרים את הכפפה ולעזור לכמה שיותר אנשים להתמודד עם החיידק בצורה הטובה ביותר.
במהלך שנות פעילותי הרבות, יצא להכיר את כל דרכי ההתמודדות והטיפול בחיידק הליקובקטר, כולל במקרים חריגים וקשים במיוחד. השליחות שלי היא לשחרר כמה שיותר אנשים מהלפיתה המסוכנת של החיידק, לייעץ ולכוון אותם לטיפול המדויק להם אישית, כל הדרך אל חיים מאושרים ונטולי הליקובקטר.

מפסיקים להיכנע לתכתיבי חיידק הליקובקטר, מטיסים אותו מהגוף, ומחזירים את השפיות לחיינו!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

מפסיקים להיכנע לתכתיבי חיידק הליקובקטר, מטיסים אותו מהגוף, ומחזירים את השפיות לחיינו!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים