חיידק קטן סימפטומים גדולים, הליקובקטר פילורי – כל התסמינים.

סובלים מהליקובקטר? הוא לא חיידק שכדאי לחלוק איתו את החיים – צרו קשר להכחדתו המהירה.

כאבי בטן ובעיות בקיבה ובמערכת העיכול הם די שכיחים. לעיתים הם מגיעים סתם כי הגזמנו עם האוכל, או מווירוס כזה או אחר.
אבל לעיתים הבעיות בקיבה יכולות להעיד על קיומו של חיידק הליקובקטר פילורי בקיבה. שזה כבר סיפור אחר לחלוטין. בחיידק הזה יש לטפל במהירות על מנת שלא יגרום לסיבוכים קשים ומיותרים, הזנחת הטיפול בו יכולה לעלות עד כדי סכנה של ממש.
אז כיצד נדע אם הכאבים בבטן שלנו הם סתם גזים, או שאכן מדובר בהליקובקטר פילורי? בשורות הבאות נרחיב על התסמינים של הליקובקטר פילורי, על מנת שתוכלו לזהות את החיידק במידה והוא השתכן בקיבה שלכם.

כל התסמינים של הליקובטור

תוכן עניינים

קצת רקע על הליקובקטר פילורי.

בעבר האמינו בעולם הרפואה כי אין חיידק העמיד לחומציות הגבוהה הקיימת בקיבה. ולכן כאשר גילו על קיומו של חיידק הליקובקטר פילורי זה היכה בתדהמה את העולם הרפואי כולו.

למעשה חיידק זה נמצא במעיים של כמחצית מאוכלוסיית העולם.

לרוב החיידק אינו מסוכן והוא מסוגל לחיות בקיבת האדם שנים רבות מבלי לחולל שום נזק. כל זה נכון כאשר החיידק נשאר רדום. אבל במידה והחיידק מתעורר ומתחיל להיות אקטיבי, זה כבר עלול להוביל לדלקת בקיבה, כיבים בקיבה ובתריסיון, דימום במערכת העיכול, ואפילו לסרטן הקיבה.

בשורות הבאות נתמקד בתסמינים שעלולים להצביע על קיומו של הליקובקטר פילורי בקיבה.

 

האם תמיד חיידק הליקובקטר פילורי במעיים ובבטן, גורם לתסמינים?

מדהים לגלות שלמרות שלפי ההערכות לכ50 אחוזים מאוכלוסיית העולם יש הליקובקטר פילורי בקיבה, לרבים מהם כלל לא יופיעו תסמינים כל שהם.

אבל לעיתים למרות שהליקובקטר פילורי לא יגרום לתסמינים מובהקים, הוא יגרום לאי נוחות או כאבים  בבטן. שלא בהכרח נדע לקשור אותם לחיידק.

התסמינים של הליקובקטר פילורי יופיעו יותר בקרב קשישים או אנשים בעלי מערכת חיסונית חלשה יותר.

 

אז קודם כל לשאלת השאלות. האם הליקובקטר פילורי גורם לצרבות?

אנשים משום מה ממהרים להאשים את הליקובקטר פילורי בצרבות שלהם.

אבל למעשה עדיין לא הוכח כל קשר בין הליקובקטר פילורי לצרבות.

מעניין לגלות שמספר מחקרים הוכיחו דווקא את ההפך. לפי מחקרים אלו, אצל אנשים הנושאים את חיידק הליקובקטר פילורי נמצאו פחות תלונות על צרבות. בעוד בקרב אנשים שנמצאו שליליים לחיידק התלונות על צרבות היו רבות יותר.

 

מה הם התסמינים של הליקובקטר פילור? ולמה הסימפטומים נגרמים?

הליקובקטר פילורי עשוי להוביל ללא מעט סימפטומים לא נעימים מכל מיני סיבות. כאן נפרט לכם את התסמינים העיקריים שעלולים להיגרם בעקבות החיידק, לצד הסבר קצרצר למה ואיך כל תסמין נגרם:

 

כאבי בטן

כאשר יש בקיבה הליקובקטר פילורי, הקיבה עלולה להיות דלקתית ולגרום לכאבי בטן.

החיידק מייצר אנזים המפרק את האוריאה לאמוניה וגז פחמן דו חמצני. גז זה מגרה את רירית הקיבה אשר גורם לכאבי בטן.

 

בחילות והקאות

הליקובקטר פילורי גורם לבחילות והקאות בשל השפעותיו על המוח. זה גורם לעצב הוואגוס במוח לשלוח אותות לבטן שגורמים להרגיש בחילה.

החיידק גם משחרר חלבון בשם CagA שחוסם קולטנים לסרוטונין במעיים. זה גורם אז לחוסר איזון של סרוטונין בגוף מה שמוביל לתסמינים אלה.

 

שיעול כרוני

הליקובקטר פילורי עלול לגרום לשיעול כרוני על ידי פגיעה בשכבת הריר, גרימת דלקת בדרכי הנשימה ועל ידי הפעלת תגובה חיסונית שמובילה לשיעול של ריר או רוק.

התסמין השכיח ביותר של זיהום הליקובקטר פילורי הוא שיעול כרוני הנמשך יותר מ-3 שבועות ואין לו סיבה ידועה אחרת.

 

אנמיה

הליקובקטר פילורי עלול לגרום לדלקת. דלקת זו עלולה להוביל לאנמיה.

אנמיה היא מצב שבו אין מספיק תאי דם אדומים בגוף כדי לשאת חמצן לכל חלקי הגוף.

 

גזים

למרות שהחיידק גורם לתסמינים רבים, סימפטום אחד שהוא הכי ידוע בו הוא גזים . הסבר אפשרי לכך עשוי להיות בגלל שהחיידק מייצר מימן גופרתי שעלול להוביל לעלייה בנפח בתוך מערכת העיכול ולגרום לאי נוחות בבטן ולגזים.

 

נפיחות

החיידקים חיים בסביבה חומצית, ולכן הם משחררים רעלן לזרם הדם כדי להרוג תאים שמתחרים על מזון. כתוצאה מזה, נגרם נפיחות בקיבה.

 

עצירות

תסמין שכיח ביותר של זיהום הליקובקטר פילורי הוא עצירות כרונית. ייתכן שהסיבה לכך היא מחסור בסיבים בתזונה או כתוצאה מפגיעה בעצבים במעי הגס או בפי הטבעת, שאינם מסוגלים לשלוח אותות כראוי וגורמים ליציאות לא סדירות.

 

ירידה במשקל

הליקובקטר פילורי גורם לירידה במשקל על ידי גרימת דלקת בקיבה אשר מובילה לשחרור כימיקלים מסוימים. הכימיקלים הללו גורמים להרגיש רעב והם גם גורמים לשינויים בחילוף החומרים של הגוף , מה שמשפיע על כמות האנרגיה שהגוף משתמש.

סיבה נוספת שבגינה הליקובקטר פילורי גורם לירידה במשקל היא על ידי השפעה על האופן שבו הגוף סופג חומרים מזינים, מה שמקשה על הגוף לפרק מזון ולספוג קלוריות.

 

דימום

החיידקים משחררים אנזים המפרק את האוריאה לפחמן דו חמצני וגז אמוניה. לאחר מכן הגז בורח דרך דופן הקיבה, וגורם לגירוי ודלקת סביב רירית הקיבה. גירוי זה מוביל לדימום, שהוא אחד מהתסמינים של זיהום בהליקובקטר פילורי.

 

אז מה עושים במידה ונתקלים בתסמינים המצביעים על הליקובקטר פילורי?

במקרה ואכן נתקלתם בתסמין אחד או יותר שעורר את החשד שלכם. אל תבזבזו זמן יקר ותפנו לרופא לקבלת אבחון, שישלול או יאמת את קיומו של החיידק.

טיפול בזמן בחיידק ימנע ממכם הרבה מאוד אי נעימויות וסבל, והכי חשוב תוודאו שאין בתוככם חיידק שעלול להוביל למצבים בריאותיים מסוכנים מאוד.

 

לסיכום:

  • הליקובקטר פילורי הוא חיידק המשתכן בכמחצית הקיבות של אוכלוסיית העולם. ועל פי רוב הוא כלל אינו גורם לתסמינים.
  • משום מה אנשים נוטים להאשים את הליקובקטר פילורי בצרבות שלהם, אבל נכון להיום לא הוכח כל קשר בין השניים.
  • על פי רוב התסמינים של הליקובקטר פילורי יופיעו יותר בקרב קשישים או אנשים בעלי מערכת חיסונית מוחלשת.
  • התסמינים העיקריים הם בין היתר: כאבי בטן, בחילות והקאות, אנמיה, נפיחות דימומים, עצירות ושלשול, שיעול כרוני, ועוד.
  • במידה והתעורר אצלכם חשד לקיומו של החיידק פנו בהקדם לאבחון על מנת לאשר או לשלול את הימצאותו של הליקובקטר פילורי בקיבה שלכם.
  • עייפתם מלהתמודד עם סימוטומים מעיקים ומסוכנים של חיידק הליקובקטר פילורי? – אנחנו כאן כדי ללוות אותכם צעד אחר צעד עד לניצחון הגדול על החיידק הקטנטן. אנחנו נדע לכוון אותכם לטיפול טבעי יעיל ומהיר המותאם אישית למצבכם. רוצים שמומחה להליקובקטר מטעמנו יחזור אליכם? – פנו אלינו כעת>>>

שאלות נוספות

לא רק שיש מקרים בהם הליקובקטר פילורי לא מייצר תסמינים, אלא למעשה ברוב המקרים הליקובקטר פילורי כלל אינו מתבלט בתסמינים. ולכן מאוד קשה לזהות את קיומו של החיידק בקיבה.
למרות שהרבה אנשים חושבים שהצרבת שלהם נגרמת מהליקובקטר פילורי, אין לזה כל הוכחה במחקרים. ברוב המחקרים שבוצעו הוכח דווקא שאנשים שיש להם הליקובקטר פילורי סובלים פחות מצרבות, לעומת אלה שאין להם.
בועז ארגמן
בועז ארגמן

בעקבות צבר אירועים בחיי האישיים הקשורים לחיידק הליקובקטר פילורי החלטתי להרים את הכפפה ולעזור לכמה שיותר אנשים להתמודד עם החיידק בצורה הטובה ביותר.
במהלך שנות פעילותי הרבות, יצא להכיר את כל דרכי ההתמודדות והטיפול בחיידק הליקובקטר, כולל במקרים חריגים וקשים במיוחד. השליחות שלי היא לשחרר כמה שיותר אנשים מהלפיתה המסוכנת של החיידק, לייעץ ולכוון אותם לטיפול המדויק להם אישית, כל הדרך אל חיים מאושרים ונטולי הליקובקטר.

מפסיקים להיכנע לתכתיבי חיידק הליקובקטר, מטיסים אותו מהגוף, ומחזירים את השפיות לחיינו!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

מפסיקים להיכנע לתכתיבי חיידק הליקובקטר, מטיסים אותו מהגוף, ומחזירים את השפיות לחיינו!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים