עייפות וחולשה כללית? – ייתכן ואתם חיוביים להליקובקטר פילורי!

סובלים מהליקובקטר? הוא לא חיידק שכדאי לחלוק איתו את החיים – צרו קשר להכחדתו המהירה.

עייפות וחולשה באות בדרך כלל לאחר יום מאוד מאמץ, או לאחר לילה שלם של שינה לא טובה שמוביל אותנו ליום עמוס ואינטנסיבי.
אך לפעמים אנשים מתמודדים עם עייפות וחולשה כללית בלתי מוסברת, אין להם כוח ומוטיבציה לשום דבר, אבל אין שום סיבה הנראית לעין לכך. זה יכול לקרות מהרבה מאוד סיבות, אך אם אתם חוששים שאתם מאומתים לחיידק הליקובקטר פילורי, או שיש לכם במשפחה רקע של בעיות הליקובקטר, ייתכן שיש קשר בין העייפות/חולשה שלכם לחיידק.
על כך תקראו בשורות הבאות.

עייפות וחולשה כללית בגלל הליקובקטר

תוכן עניינים

מי אתה חיידק הליקובקטר פילורי?

חיידק הליקובקטר פילורי הוא נפוץ מאוד, הוא עובר מאדם לאדם באמצעות מגע של הפרשות כגון רוק, קיא או צואה ובדרך זו הוא מצליח להתנחל בקיבה של לא פחות מ50% מהאוכלוסייה.

על אף הנפוצות הגבוהה מאוד של החיידק, אנחנו לא מרבים לשמוע עליו מכיוון שהוא לא פעיל ולא מזיק לרוב הנשאים שלו. הנקודה בגוף בה הוא בוחר להתמקם, היא רירית הקיבה. שם הוא מסוגל לחיות הרבה מאוד שנים, מבלי להשאיר עקבות וסימנים ולחשוף את נוכחותו.

כל עוד הוא לא פעיל, הוא גם לא נתפס כמסוכן. לכן אנחנו לא נדרשים לבצע אחת לתקופה בדיקה לגילוי הליקובקטר. אבל ברגע שהוא מעורר תסמינים, אנחנו יודעים שהוא נעשה אקטיבי ומסוכן ואז הוא עשוי לגרום בין היתר לתסמינים כמו כאבי בטן, נפיחות, בחילות, הקאות ועוד. החיידק עשוי לגרום לכיבים בקיבה ובתריסיון ולדלקת קיבה. בטווח הארוך קיים סיכון שהחיידק יגרום לסרטן הקיבה, במידה והוא לא יטופל כנדרש.

הטיפול בחיידק הוא לרוב, טיפול אנטיביוטי חזק הכולל 2/3 סוגי אנטיביוטיקה. אך לא מעט אנשים בוחרים לטפל בהליקובקטר בצורה טבעית באמצעות שיטות רפואה אלטרנטיביות כגון זו הסינית. זאת בשל הרצון לא לחשוף את הגוף לכמות כל כך מסיבית של אנטיביוטיקה.

מלבד התסמינים המוכרים והידועים יותר של הליקובקטר שפורטו לעיל. קיימת עוד שורה של תסמינים פחות מדוברים שמקורם בחיידק. אלה כוללים בין היתר: עייפות, חושלה כללית, אנמיה, חולשת ציפורניים, נשירת שיער, כמות גבוהה של ליחה והיווצרות מחלות אוטואימוניות.

 

מה הקשר בין חולשה כללית ועייפות לחיידק הליקובקטר?

כשמדברים על עייפות וחולשה הכוונה היא להעדר כוח לעשות את המשימות השגרתיות של היום יום ואפילו להעדר תאבון, מדובר בירידה משמעותית באיכות החיים ובחוסר יכולת לתפקד בצורה סבירה.

האופן בו חיידק הליקובקטר גורם לכך, הוא כדלהלן: כאשר חיידק הליקובקטר פעיל בקיבה הוא משנה את סדר הכוחות התקין בקיבה, הוא פוגע בין היתר בחיידקים הידידותיים, שתפקידם לתמוך ולסייע בתפקוד התקין של מערכת העיכול. מצב זה פוגע מאוד ביכולת של הקיבה לפרק בתוכה את המזון וליכולת של מערכת העיכול לספוג לתוכה מתוך המזון את הוויטמינים והחומרים החשובים להם הגוף זקוק. מה שאומר שהגוף לא מקבל לתוכו את ה'דלק' החיוני כל כך לפעילותו השוטפת וזה גורם לחולשה כללית, לעייפות ועוד תופעות לא נעימות. בין היתר נרשם במצב זה חוסר של ברזל וויטמין 12B .

 

כיצד נדע האם יש קשר לעייפות בלתי מוסברת ולחולשה, להליקובקטר?

אבחון חיידק הליקובקטר כרוך בבדיקה פשוטה ולא פולשנית, ברוב המקרים. יש כמה סוגי בדיקות כגון: תבחין נשיפה, בדיקת דם או בדיקת צואה. באמצעות בדיקות אלה ניתן לאמת או לשלול את קיומו של החיידק בקיבה. במידה ואכן יימצא עדויות לקיומו של החיידק, לא מן הנמנע שהעייפות והחולשה שלכם קשורות בנוכחותו בתוככם.

 

אז כיצד מתמודדים עם חולשה ועייפות שמקורם בחיידק הליקובקטר?

צריכת וויטמינים לצורך הספקה חיצונית של החומרים הדרושים לגוף, כדי לחפות על החוסר, לא תפתור את הבעיה מהשורש. הפתרון האמיתי והמקיף היחידי למצב זה, הוא מיגור החיידק מהקיבה.

אופציה אחת היא למגר את החיידק באמצעות טיפול אנטיביוטי חזק, הטיפול הזה הוא אפקטיבי אצל רוב האנשים. אך יש לדעת, שטיפול אנטיביוטי מהסוג שניתן להליקובקטר עשוי להחליש עוד יותר את מערכת העיכול לאורך זמן הטיפול ואולי להחמיר את העייפות והחולשה, לפחות זמנית.

האופציה השנייה היא טיפול טבעי, באמצעות שינויי תזונה, צמחי מרפא ודיקור סיני. בטיפול זה לא ייסבלו המטופלים מתופעות הלוואי הרבות המיוחסות לאנטיביוטיקה וכמו כן הם לא ייחשפו לסיכון של פיתוח עמידות של הגוף לאנטיביוטיקה (מה שעלול לקרות בעקבות צריכה מופרזת של אנטיביוטיקה).

בכל טיפול שתבחרו להליקובקטר מומלץ לכם לצרוך גם פרוביוטיקה (חיידקים חיוביים למערכת העיכול), שתחזק את מערכת העיכול ותשפר את היכולת של מערכת העיכול לספוג לתוכה את החומרים החיוניים לגוף. צריכת פרוביוטיקה מומלצת במיוחד בטיפול האנטיביוטי, שכאמור מחליש עוד יותר את החיידקים החיוביים במערכת העיכול.

 

לסיכום:

  • בין כל התסמינים של הליקובקטר פילורי ניתן למצוא גם חולשה ועייפות.
  • אלה נובעות מהפגיעה של החיידק במערכת העיכול וביכולת שלה לספוג לתוכה חומרים חיוניים לגוף מהמזון. במצב שכזה יש לחסל את החיידק ולצרוך פרוביוטיקה.
  • חשים עייפים וחלשים בעקבות הליקובקטר פילורי? בואו לנצח את החיידק! אנחנו מתמחים במתן הכוונה וייעוץ לאנשים המתמודדים עם הליקובקטר פילורי, אנחנו מתאימים את הטיפול האידיאלי ביותר בכל מקרה לגופו – לקבלת שיחת ייעוץ חינמית ממומחה להליקובקטר מטעמינו, פנו אלינו כעת>>>

שאלות נוספות

בהחלט. מאותה סיבה שהחיידק גורם לחולשה ועייפות, הוא עשוי לגרום גם לנשירת שיער.
הטיפול הקונבנציונלי נמשך על פני 10-14 יום, הטיפול האלטרנטיבי ארוך מעט יותר.
בועז ארגמן
בועז ארגמן

בעקבות צבר אירועים בחיי האישיים הקשורים לחיידק הליקובקטר פילורי החלטתי להרים את הכפפה ולעזור לכמה שיותר אנשים להתמודד עם החיידק בצורה הטובה ביותר.
במהלך שנות פעילותי הרבות, יצא להכיר את כל דרכי ההתמודדות והטיפול בחיידק הליקובקטר, כולל במקרים חריגים וקשים במיוחד. השליחות שלי היא לשחרר כמה שיותר אנשים מהלפיתה המסוכנת של החיידק, לייעץ ולכוון אותם לטיפול המדויק להם אישית, כל הדרך אל חיים מאושרים ונטולי הליקובקטר.

מפסיקים להיכנע לתכתיבי חיידק הליקובקטר, מטיסים אותו מהגוף, ומחזירים את השפיות לחיינו!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

מפסיקים להיכנע לתכתיבי חיידק הליקובקטר, מטיסים אותו מהגוף, ומחזירים את השפיות לחיינו!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים