הדרך לגילוי הליקובקטר פילורי – תבחין נשיפה (בדיקת נשיפה)

סובלים מהליקובקטר? הוא לא חיידק שכדאי לחלוק איתו את החיים – צרו קשר להכחדתו המהירה.

אם קיומו של חיידק הליקובקטר פילורי בעולם התגלה לכם רק לאחרונה, בטח שברתם מספר שיניים בניסיון להגות את שמו המסובך.
אבל במקרה ויש לכם הליקובקטר פילורי הדבר הכי חשוב לעשות, אחרי ההצלחה להגות את שמו כמו שצריך(: זה לטפל בו בהקדם.
מדובר בחיידק שמסוגל לחולל נזקים כבדים בגוף, החיידק גם מגביר מאוד את הסיכוי לסרטן הקיבה.
החיידק נפוץ מאוד והוא לרוב לא מורגש על ידי תסמינים, לכן בהתעורר חשד לקיומו של החיידק יש לפנות לבדיקה לגילוי החיידק, לצורך טיפול מהיר ויעיל.
בשורות הבאות נלמד על אחת מהבדיקות הקלות והפופולאריות ביותר לגילוי הליקובקטר, ששמו הוא 'תבחין נשיפה'.

בדיקת נשיפה להליקובקטר

תוכן עניינים

מעט רקע על הליקובקטר פילורי

הקיבה הוא אזור בגוף הרווי חומצות, עד לא לפני הרבה שנים גרסו כל מומחי הרפואה בצורה נחרצת, שאין חיידק שמסוגל לשרוד ולחיות בתנאים החומצתיים של הקיבה!

עד שהתגלה חיידק 'הליקובקטר פילורי' וטרף את כל הקלפים.

הליקובקטר פילורי מסוגל לחיות עשרות שנים בקיבת האדם מבלי לעורר תסמינים של הליקובקטר כלל. בחלק גדול מהמקרים הוא אכן לא גורם לבעיות והוא חי לו בשלווה בקיבה מבלי שירגישו בקיומו.

אבל במקרים אחרים החיידק הזה עשוי להתגלות כהרסני ומסוכן במיוחד. הוא יכול לגרום לאי נוחות רבה במערכת העיכול, ולגרום לבחילות, הקאות, נפיחות ודימומים. ובחלק מהמקרים הוא מוביל לכיבים בקיבה, לדלקת בקיבה, לסרטן הקיבה, ולעוד בעיות בריאותיות קשות.

העובדה שהחיידק עשוי להיות כה מסוכן, מחדדת את הצורך הדחוף בגילויו המוקדם.

הטיפול בחיידק הוא פשוט ומהיר יחסית, והוא נעשה על ידי טיפול אנטיביוטי ממוקד, או על ידי טיפול טבעי בהליקובקטר העושה שימוש בשיטות רפואה סיניות להליקובקטר מוכחות ויעילות.

אבל כמובן שהדרך לטיפול בחיידק עוברת דרך אבחון מדויק. אחת מדרכי האבחון הטובות ביותר היא באמצעות בדיקת נשיפה, עליה נרחיב עכשיו.

 

קצת על 'תבחין נשיפה' להליקובקטר.

המטרה של תבחין הנשיפה היא לבדוק האם יש הליקובקטר פילורי בגוף או לא. הבדיקה הזאת היא מועדפת על ידי הרבה מאוד רופאים ומטופלים בגלל שהיא איננה פולשנית, היא מדויקת, והיא מהירה.

כל מה שהנבדק יצטרך לעשות במהלך הבדיקה זה לנשוף לתוך מבחנה המיועדת לכך, לשתות מנוזל מיוחד, ושוב לנשוף. זה הכול.

כיצד פועלת הבדיקה?

כדי לא להלאות אותכם יותר מידי בפרטים הקטנים נסביר בקצרה:

חיידק ההליקובקטר נוטה מטבעו לפרק חומר כימי מסוים העונה לשם 'אוריאה' ולהפוך אותו לאמוניה ולדו תחמוצת הפחמן.

הבדיקה בעצם מנצלת את התכונה הזאת של החיידק על מנת לעלות על קיומו, זה נעשה על ידי מתן נוזל המכיל אוריאה למטופל, את הנוזל שותה המטופל דרך הפה.

בשלב הזה ככל שהחיידק אכן קיים בגוף המטופל הוא יפרק את האוריאה. כחצי שעה לאחר השתיה, המטופל ינשוף לתוך מבחנה הייעודית לכך אוויר נשימה, והמבחנה תישלח לבדיקת מעבדה. במידה והחיידק אכן פירק את האוריאה לאמוניה ולדו תחמוצת הפחמן, זה יתגלה במעבדה, וזה בעצם מה שיסגיר את קיומו של החיידק.

הבדיקה לא כרוכה בכאב, היא לא מצריכה הרדמה, והיא לא גוררת תופעות לוואי.

אורך הבדיקה הוא כמחצית השעה, והתוצאות שלה באות לאחר כשבוע מביצוע הבדיקה.

 

מתי יש צורך לגשת לבדיקת נשיפה להליקובקטר?

יש לבצע את הבדיקה כאשר קיימים אחד או יותר מהסימנים והתסמינים הבאים לאורך זמן של יותר משבועיים:

 

מקרים נוספים בהם מומלץ להיבדק:

מי שסובל או שסבל בעבר מכיבים בקיבה או בתריסיון. בחלק העיקרי של מקרי הכיבים זה נקשר לחיידק הליקובקטר פילורי, הכיבים בדרך כלל גם עוברים לאחר הטיפול בחיידק.

כמו כן ממולץ להיבדק למי שבן משפחה שלו מדרגה ראשונה התגלה בחיובי לחיידק, או שאותו בן משפחה סובל מכיבים בקיבה או בתריסיון, מדלקת בקיבה, או מסרטן קיבה.

מי שחזר לאחרונה מחו"ל מיעד הידוע בכך שחיידק הליקובקטר פילורי נפוץ שם במיוחד, או מי שאכל אוכל ממדינה כזו.

 

מה הן ההכנות המוקדמות שתבחין הנשיפה להליקובקטר דורש?

  • במידה ואתם מעשנים, יש להפסיק את העישון שמונה שעות לפני ביצוע בדיקת הנשיפה.
  • אין לעשות את הבדיקה במידה ומטופלים בתרופות אנטיביוטיות (נדרשת הפסקה של שלושים יום בין צריכת אנטיביוטיקה לביצוע הבדיקה)
  • חלק מתרופות נוגדות חמצון יש להפסיק לקחת 14 יום לפני ביצוע הבדיקה, אבל יחד עם זאת חלק מתרופות נוגדות החמצון אינן סותרות את ביצוע הבדיקה, ולכן יש להתייעץ עם הרופא לגבי איזו תרופה יש להפסיק לקחת, ואיזו לא.
  • גם במידה ואתם מקבלים טיפול בצרבת יש להתייעץ עם הרופא לגבי המשך הטיפול בתקופה החופפת לביצוע הבדיקה.
  • לפני ביצוע הבדיקה אין לאכול או לשתות כשמונה שעות לפני ביצוע הבדיקה, אבל מותר להמשיך לצרוך תרופות קבועות ונחוצות עם לגימות מועטות של מים.

 

מתי הרופא לא ימליץ על בדיקת נשיפה להליקובקטר?

בחלק מהמקרים הרופא יעדיף לשלוח את המטופל לביצוע בדיקה פולשנית בשם 'גסטרוסקופיה'. המקרים בהם הרופאים יעדיפו את הטיפול הזה יהיו כאשר המטופל הוא מעל גיל שישים, וכאשר הרופאים יזהו תסמינים מסוימים כגון אנמיה, צואה או קיא עם דם, ועוד.

 

מה עושים במידה ובדיקת הנשיפה להליקובקטר אכן יוצאת חיובית ?

במקרה והבדיקה אכן חיובית לחיידק יש לפנות לרופא להמשך טיפול. הטיפול הכי נפוץ בהליקובקטר פילורי זה טיפול המשלב 3 תרופות אנטיביוטיות ותרופה הנוגדת חומצה.

אבל חלק מהאנשים יעדיפו לטפל בהליקובקטר פילורי דווקא באמצעות הרפואה הסינית המשלבת דיקור סיני, תזונה נכונה וצמחי מרפא. הסיבה העיקרית לכך שאנשים מעדיפים את הרפואה האלטרנטיבית היא תופעות הלוואי הכרוכות בנטילת אנטיביוטיקה, וגם העובדה שאנטיביוטיקה לא תמיד יעילה אצל חלק מהאנשים.

לא משנה באיזה טיפול תבחרו, בסיום תקופת הטיפול יש לחזור שנית לבדיקת נשיפה נוספת, על מנת לבדוק את יעילות הטיפול, ולבדוק האם החיידק אכן נוטרל.

 

לסיכום:

  • הליקובקטר פילורי הוא חיידק נפוץ מאוד הקובע את מקום מגורו בקיבתם של לא מעט אנשים. למרות שבחלק גדול מהמקרים הוא איננו מסוכן, ואיננו מייצר כלל תסמינים. הוא עדיין עשוי להיות מסוכן מאוד ולגרום לבעיות רפואיות מורכבות לחלק מהאנשים.
  • חשוב מאוד לאבחן את קיום החיידק בהקדם. אחת הדרכים המומלצות ביותר לגילוי הליקובקטר זה באמצעות בדיקת נשיפה. הבדיקה פשוטה לביצוע, היא נטולת כל כאב, היא קצרה, והכי חשוב היא מאוד מדויקת.
  • הבדיקה נשלחת לבדיקת מעבדה ותוך כשבוע אמורות להתקבל תוצאותיה.
  • במידה והבדיקה תצא חיובית המטופל יפנה בהקדם לטיפול בחיידק, לאחר סיום תקופת הטיפול. המטופל יחזור לבדיקת נשיפה נוספת על מנת לוודא שהחיידק אכן נוטרל לחלוטין.
  • סובלים קשות מחיידק הליקובקטר פילורי? הגיע הזמן לגמור עם הסיפור הזה – אנחנו מתמחים במתן ייעוץ והכוונה לקבלת טיפול יעיל, טבעי, מהיר ומותאם אישית להליקובקטר. רוצים שמומחה להליקובקטר מטעמינו יחזור אליכם? – פנו אלינו כעת>>>

שאלות נוספות

הבדיקה על כל שלביה נטולת כל סיכון. היא בטוחה מאוד עבור המטופל, והיא לא מתאפיינת בתופעות לוואי כלשהם בדרך כלל.
אכן. אין לעשן, לאכול או לשתות כשמונה שעות לפני ביצוע הבדיקה. כמו כן יש תרופות מסוימות שאין לקחת בתקופה החופפת לביצוע הבדיקה, על כך יש להתייעץ עם רופא כחודש לפני ביצוע הבדיקה.
בועז ארגמן
בועז ארגמן

בעקבות צבר אירועים בחיי האישיים הקשורים לחיידק הליקובקטר פילורי החלטתי להרים את הכפפה ולעזור לכמה שיותר אנשים להתמודד עם החיידק בצורה הטובה ביותר.
במהלך שנות פעילותי הרבות, יצא להכיר את כל דרכי ההתמודדות והטיפול בחיידק הליקובקטר, כולל במקרים חריגים וקשים במיוחד. השליחות שלי היא לשחרר כמה שיותר אנשים מהלפיתה המסוכנת של החיידק, לייעץ ולכוון אותם לטיפול המדויק להם אישית, כל הדרך אל חיים מאושרים ונטולי הליקובקטר.

מפסיקים להיכנע לתכתיבי חיידק הליקובקטר, מטיסים אותו מהגוף, ומחזירים את השפיות לחיינו!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

מפסיקים להיכנע לתכתיבי חיידק הליקובקטר, מטיסים אותו מהגוף, ומחזירים את השפיות לחיינו!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים