קשיי נשימה הנובעים מהליקובקטר פילורי – תסמין הזהרה!

סובלים מהליקובקטר? הוא לא חיידק שכדאי לחלוק איתו את החיים – צרו קשר להכחדתו המהירה.

מה שהכי מאפיין את חיידק הליקובקטר פילורי, זה שהוא לא גורם לתסמינים כל שהם אצל רוב האנשים בתוכם הוא שוכן. עד כדי כך שהם כלל לא מודעים לקיומו.
אך במקרים בהם הוא כן 'מחליט' לפעול, הוא עשוי להיות מעיק ומכאיב מאוד ובמקרים מועטים אפילו מסכן חיים.
קשיי נשימה עשויים לנבוע משלל סיבות, והם בטח לא תסמין נפוץ של הליקובקטר – לא נפוץ, אך קיים. במידה ואתם חיוביים להליקובקטר ומתמודדים עם קוצר נשימה, אי אפשר לשלול את הקשר ביניהם. – עוד על כך במאמר זה.

קשיי נשימה והליקובקטר

תוכן עניינים

על קצה המזלג – חיידק הליקובקטר פילורי.

כל מי שמבין מעט בחיידקים מזיקים, יודע שמרחב הקיבה איננו ידידותיי לחיידקים אלה. הסביבה החומצית שם, היא בית קברות לחיידקים. לכן הם לא נוהגים להתקרב לשם.

חוץ מחיידק מזיק אחד, הליקובקטר פילורי שמו. שהוא דווקא נהנה מהתנאים החומציים בקיבה ויודע להתמודד איתם מצוין.

חיידק הליקובקטר נורא מדבק. לפי כל הערכות והבדיקות, הוא שוכן ברירית הקיבה של לפחות מחצית מאוכלוסיית העולם. למזלנו ברוב המקרים, המערכת החיסונית שלנו והחיידקים החיוביים במערכת העיכול, מצליחים לשתק ולנטרל מהליקובקטר את היכולת לשגשג ולהזיק לנו.

אך לא כולם נהנים מהחסינות הטבעית הזו. אצל פלח מסוים באוכלוסייה חיידק הליקובקטר מצליח 'להרים ראש' ולהזיק. כשזה קורה התוצאה עשויה להיות: כיבים בקיבה ובתריסיון, דלקת בקיבה, וחלילה סרטן הקיבה.

התסמינים הנפוצים שרוב הסובלים מהחיידק ירגישו כוללים בין היתר: כאבי בטן, נפיחות ואי נוחות ברום הבטן, גזים ועוד. אך תסמינים אלה לא מעידים בהכרח על קיומו של החיידק. כדי לאבחן את החיידק יש לפנות לבדיקה לגילוי הליקובקטר (בדיקה פשוטה ולא פולשנית לרוב)

חשוב מאוד לטפל בחיידק כמה שיותר מהר. אחרת הנזקים רק יוחמרו, והסיכונים הנלווים יהיו משמעותיים יותר. הטיפול האנטיביוטי הקונבנציונלי בהליקובקטר נחשב קצר ופשוט, והוא אורך עד כשבועיים. אך רבים מהמטופלים נרתעים מטיפול זה, מכיוון שמדובר בטיפול אנטיביוטי אגרסיבי. שעשוי לגרור תופעות לוואי, או לגרום לפיתוח עמידות לאנטיביוטיקה. לכן יש מגמה ברורה ההולכת ותופסת תאוצה, לטפל בהליקובקטר באמצעים טבעיים אלטרנטיביים, באמצעות הרפואה הסינית העתיקה.

 

הקשר בין קשיי נשימה להליקובקטר פילורי

קשיי נשימה עשויים להיות קשורים לבעיות לב, דלקת ריאות ועוד. לכן כשהם מופיעים הם מעוררים פאניקה. אך לא פעם מופתעים אנשים המתמודדים עם קשיי נשימה לגלות, שלאחר בדיקה מקיפה ומעמיקה של הרופא, לא נמצאה סיבה ספציפית לאותם קשיי נשימה, והם נשלחים הביתה אחד כבוד ללא פתרון למצוקתם.

ככל שקשיי הנשימה יימשכו, הביקורים אצל רופאים יהפכו תכופים יותר, ובדיקות שונות ומגוונות ייערכו כדי לגלות את שורש הבעיה. אך גם אחרי כל זה, לעיתים הניסיונות להתחקות אחר מקור הבעיה מעלים חרס.

וזה בדיוק המקום שהמטופל צריך לשאול את עצמו: האם אני חיובי להליקובקטר? (לפי הסטטיסטיקה 50% סיכוי שכן) האם יש במשפחה הקרובה מישהו עם היסטוריה של חיידק הליקובקטר פילורי?

במידה וכן, ייתכן ועליתם על המקור של קשיי הנשימה שלכם.

קשיי נשימה נחשבים לתסמין קשה של הליקובקטר, וזה סימן הזהרה בעבורנו לרוץ ולטפל בהליקובקטר בהקדם.

 

כיצד ומתי גורם הליקובקטר פילורי לקשיי נשימה?

זה לא קורה הרבה, קשיי נשימה הם תסמין לא כל כך שכיח של הליקובקטר, והם גם לא נגרמים בדרך כלל באופן ישיר על ידי החיידק.

כאמור, הליקובקטר עשוי לגרום לדלקת ולכיבים בקיבה ובתריסיון. אלה עשויים לעורר דימום לתוך מערכת העיכול. כאשר זה קורה, תסמינים חמורים עשויים להופיע, ואחד מהם, אלה קשיי הנשימה.

על פי רוב יופיעו במקרים אלו תסמינים קשים נוספים כגון: חולשה כללית, כאבי בטן חזקים, התכווצויות, סחרחורות, שלשולים והתעלפות.

במידה ואלה מופיעים לצד קשיי הנשימה, מתחזק החשש לקשר של חיידק הליקובקטר פילורי לקשיי הנשימה.

יש לדעת שדימום פנימי בתוך מערכת העיכול יכול לנבוע מעוד סיבות, אותן צריך לשלול או לאשש לפני שקובעים בנחרצות שהאשם הבלעדי הוא חיידק הליקובקטר פילורי.

 

כיצד מטפלים בקשיי נשימה שמקורם בחיידק הליקובקטר פילורי?

קודם כל יש לפעול למיגור חיידק הליקובקטר פילורי, שהוא זה שגורם ל'תאונת השרשרת' הבאה: בעיות בקיבה, שגורמות לדימום, שבסופו של דבר גורם לקשיי נשימה.

כמו כן יש לרפא את הדימום הפנימי במערכת העיכול. ברוב המקרים הוא מרפא את עצמו לאחר זמן מה, לכן יש להמתין בסבלנות שהגוף יעשה את שלו, תחת מעקב של רופא כמובן.

אך במקרים בהם הדימום הפנימי במערכת העיכול חמור, ימליץ הרופא על עצירת הדימום בטכנולוגיה רפואית חדשנית באמצעות אנדוסקופיה. במקרי קצה בהם גם האנדוסקופיה לא מצליחה לבלום את הדימום הפנימי, הרופא עשוי להמליץ על ביצוע ניתוח פולשני.

 

לסיכום:

  • זה אמנם לא קורה הרבה, אבל קשיי נשימה עשויים להיות תסמין של חיידק הליקובקטר פילורי. זה קורה כאשר הדלקת והכיבים בקיבה הנוצרים כתוצאה ממעללי החיידק, גורמים לדימום פנימי במערכת העיכול, שגורם בתורו בין היתר לקשיי נשימה.
  • כדי לפתור את הבעיה. יש לפנות לרופא לטיפול בדימום במערכת העיכול וכמובן בחיידק הליקובקטר.
  • סובלים מתסמינים חמורים כגון קשיי נשימה כתוצאה מחיידק הליקובקטר? – אל תתנו למצב המסוכן הזה להימשך! אנחנו כאן בשביל לכוון אותכם לטיפול מהיר ויעיל בהליקובקטר שלכם. לקבלת שיחת ייעוץ חינם ממומחה להליקובקטר מטעמינו, פנו אלינו כעת>>>

שאלות נוספות

תסמין זה מופיע רק כאשר החיידק כבר במצב מתקדם. לכן יש להתייחס אליו כאל תמרור הזהרה.
בועז ארגמן
בועז ארגמן

בעקבות צבר אירועים בחיי האישיים הקשורים לחיידק הליקובקטר פילורי החלטתי להרים את הכפפה ולעזור לכמה שיותר אנשים להתמודד עם החיידק בצורה הטובה ביותר.
במהלך שנות פעילותי הרבות, יצא להכיר את כל דרכי ההתמודדות והטיפול בחיידק הליקובקטר, כולל במקרים חריגים וקשים במיוחד. השליחות שלי היא לשחרר כמה שיותר אנשים מהלפיתה המסוכנת של החיידק, לייעץ ולכוון אותם לטיפול המדויק להם אישית, כל הדרך אל חיים מאושרים ונטולי הליקובקטר.

מפסיקים להיכנע לתכתיבי חיידק הליקובקטר, מטיסים אותו מהגוף, ומחזירים את השפיות לחיינו!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

מפסיקים להיכנע לתכתיבי חיידק הליקובקטר, מטיסים אותו מהגוף, ומחזירים את השפיות לחיינו!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים