הדגלים האדומים של הליקובקטר – מתי לפנות לרופא מיידית?

סובלים מהליקובקטר? הוא לא חיידק שכדאי לחלוק איתו את החיים – צרו קשר להכחדתו המהירה.

חיידק הליקובקטר פילורי שוכן בקיבתם של המון אנשים, אבל אופי ההתנהגות שלו לא שווה אצל כל אדם. ברוב המקרים שומר החיידק על פרופיל נמוך, עד כדי כך שאין דרך לדעת על קיומו. גם בקרב האנשים שאצלם החיידק כן גורם לתסמינים, רמת העוצמה והחומרה של התסמינים איננה שוויונית.
אצל רוב האנשים התסמינים יהיו שגרתיים ולא מעוררי דאגה, אך בחלק מהמקרים עשוי החיידק לגרום לתסמינים חמורים, המהווים דגל אדום ומחייבים פניה מיידית לרופא. על תסמינים חמורים אלה נלמד במאמר זה.

דגלים אדומים הליקובקטר

תוכן עניינים

על חיידק הליקובקטר – ועל הרגע בו כבר אי אפשר להתעלם ממנו.

על אף שמו המופצץ של חיידק הליקובקטר, הוא לא מהווה איום ממשי על רוב האנשים שבקרבם הוא מצוי. הוא חודר בשקט לגוף, יורד עד לרירית הקיבה ושם הוא קובע יתד. באכסנייה זו הוא מסוגל לחיות הרבה מאוד שנים, הוא משתדל שלא לבלוט ולכן הוא חי את חייו בשקט ולא מעורר תסמינים.

אבל רגע לפני שאתם מתחילים להתחבר רגשית לחיידק ולפתח כלפיו אמפתיה נוכח 'הליכותיו האציליות', אל לכם לטעות בו. מתחת לשלווה המדומה של החיידק, מסתתר חיידק מרושע בעל יכולות הרסניות להזיק לגוף ולגרום לשלל בעיות חמורות, עד כדי סרטן הקיבה.

כל עוד החיידק לא פעיל ולא מזיק, לא מתייחסים אליו כאל איום. אבל כל זה משתנה ברגע שתסמינים כגון: כאבי בטן, אי נוחות ונפיחות בבטן, גיהוקים, ריח רע מהפה ועוד, מופיעים. התסמינים האלה הם למעשה העדות לכך, שהחיידק כבר לא במצב רדום והוא מזיק בכל רגע נתון לגוף המארח אותו באדיבות.

עם הופעת תסמינים אלה פעם אחר פעם ללא הסבר נראה לעין, יש לעשות בדיקה לגילוי הליקובקטר (מדובר בבדיקה לא פולשנית פשוטה בדרך כלל) ובמידה והתוצאה היא חיובית יש לטפל בחיידק במהירות.

הדרך להיפטר מהחיידק, היא רק באמצעות חיסולו. את זה ניתן לעשות בעזרת טיפול אנטיביוטי חזק, או באמצעות טיפול טבעי אלטרנטיבי על בסיס הרפואה הסינית המסורתית.

אם כאשר מופיעים התסמינים הרגילים, אנחנו פועלים לפי הקצב שלנו ולא ממהרים לטפל בחיידק. הרי שעם הופעת תסמינים חמורים במיוחד יש לפנות מיידית לרופא מבלי להשתהות.

 

מה הם הדגלים האדומים של הליקובקטר פילורי, המחייבים פניה לרופא?

הליקובקטר פילורי עשוי לגרום בין היתר לכיב (פצע ברירית הקיבה) בקיבה או בתריסיון. תופעה חמורה של כיבים בקיבה, היא כאשר הכיב מדמם לתוך הקיבה או המעי. מצב זה עשוי להוביל למצבים מסוכנים והוא מתבטא לרוב בתסמינים הבאים:

  • צואה המופרשת עם דם
  • צואה כהה
  • כאבי בטן עוצמתיים במיוחד
  • קשיי נשימה
  • סחרחורות
  • איבוד הכרה
  • חיוורון
  • הקאות עם דם
  • הקאות חוזרות ונשנות

כאשר אחד או יותר מהתסמינים הבאים מופיעים, יש לפנות לאבחון וטיפול רפואי בהקדם. במקרים מסוימים הדימום מהכיב בקיבה הוא לא מסיבי ולכן הוא לא ניכר בצואה. במקרים אלו יסבול המטופל מעייפות וחושלה כללית. גם אז יש לפנות לאבחון וטיפול על מנת למנוע התדרדרות של המצב.

 

הטיפול בתסמינים החמורים (הדגלים האדומים) של חיידק הליקובקטר פילורי.

הטיפול יינתן לאחר שהרופא יאבחן את הכיבים בקיבה או בתריסיון ואת נוכחותו של חיידק הליקובקטר. את הכיבים יחפש הרופא באמצעות בדיקה אנדוסקופית או רנטגן ואת החיידק הוא יאתר באמצעות תבחין נשיפה, או בדיקת דם או בדיקת צואה.

הטיפול הנדרש במצב זה, הוא למעשה טיפול כפול. יש לטפל גם בכיבים המדממים בקיבה וגם בחיידק הליקובקטר פילורי הגורם להם. הטיפול בכיבים בלבד לא יספק, מכיוון שהחיידק עשוי לייצר כיבים חדשים בהמשך.

לכן יינתן למטופל בעת ובעונה אחד תרופות לטיפול בכיבי קיבה כמו: מעכבי משאבת מימן, תרופות להגנה על רירית הקיבה ונוגדי חומצה וטיפול אנטיביוטי הכולל 2/3 סוגי אנטיביוטיקה לחיסול החיידק.

יצוין שעישון מחמיר את הכיבים בקיבה, מעכב את ההחלמה שלהם ואף עשוי לגרום להם לשוב שנית. לכן ההמלצה היא להימנע מעישון לפחות עד להחלמה המלאה.

 

הטיפול האלטרנטיבי בכיבי קיבה והליקובקטר פילורי.

בשנים האחרונות קיימת מודעות הולכת וגוברת לתופעות הלוואי של התרופות הקונבנציונליות השונות ולסיכון שיש בצריכה מופרזת של אנטיביוטיקה (פיתוח עמידות נגד אנטיביוטקה ועוד).

מודעות זו גורמת להרבה מאוד אנשים לבחור דווקא בשיטות רפואה מסורתיות ואלטרנטיביות מוכחות כמו הרפואה הסינית.

גם בכיבי קיבה ותריסיון והליקובקטר פילורי, יש לרפואה הסינית טיפול מנצח. באמצעות התאמה אינדיבידואלית של תזונה נכונה וצמחי מרפא ודיקור סיני. טיפול זה נחשב לנטול תופעות לוואי וסיכונים והוא הוכח כיעיל מאוד.

במקרה של תסמיני הליקובקטר חמורים, אל תסמכו על תרופות סבתא ביתיות ופנו לאיש מקצוע טוב.

 

לסיכום:

  • חיידק הליקובקטר פילורי עשוי לגרום לכיבים בקיבה ובתריסיון, כיבים אלה עלולים לדמם לתוך הקיבה.
  • מצב זה עשוי להיות מסוכן ולגרום לתסמינים חמורים. עם הופעת תסמינים חמורים אלה יש לפנות לאבחון וטיפול רפואי מיידית.
  • סובלים מתסמינים חמורים של חיידק הליקובקטר פילורי? זהו דגל אדום הקורא לכם לטפל בחיידק בהקדם, לפני שיגרום לנזק בריאותי חמור. אנחנו מתמחים בהתאמת טיפול אינדיבידואלי יעיל ובטוח למתמודדי הליקובקטר – לקבלת שיחת ייעוץ חינם מממוחה להילקובקטר מטעמינו, צרו איתנו קשר כעת>>>

שאלות נוספות

הליקובקטר הוא גורם סיכון משמעותי לכיבים בקיבה ובתרסיון, כמו גם עישון אלכוהול ותרופות מסוימות.
כן. במקרה כזה יש לפנות לטיפול רפואי בטווח הזמן המיידי.
בועז ארגמן
בועז ארגמן

בעקבות צבר אירועים בחיי האישיים הקשורים לחיידק הליקובקטר פילורי החלטתי להרים את הכפפה ולעזור לכמה שיותר אנשים להתמודד עם החיידק בצורה הטובה ביותר.
במהלך שנות פעילותי הרבות, יצא להכיר את כל דרכי ההתמודדות והטיפול בחיידק הליקובקטר, כולל במקרים חריגים וקשים במיוחד. השליחות שלי היא לשחרר כמה שיותר אנשים מהלפיתה המסוכנת של החיידק, לייעץ ולכוון אותם לטיפול המדויק להם אישית, כל הדרך אל חיים מאושרים ונטולי הליקובקטר.

מפסיקים להיכנע לתכתיבי חיידק הליקובקטר, מטיסים אותו מהגוף, ומחזירים את השפיות לחיינו!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים
פוסטים אחרונים

מפסיקים להיכנע לתכתיבי חיידק הליקובקטר, מטיסים אותו מהגוף, ומחזירים את השפיות לחיינו!

ליעוץ עם מומחה השאירו פרטים